Fretexfunn


I dag var jeg flink i Drammen, og som “premie” tok jeg en tur innom Fretex. Og i dag var jeg heldig og fikk med meg så mye fint hjem.

Jeg fikk med meg to håndbroderte duker. En av de skal jeg ha på bordet på trammen. Bordet har understell fra en gammel Singer symaskin, så brodert duk passer bra. Koselig velkomst for folk som kommer på besøk, og oss når vi kommer hjem, eller sitter godt plassert i kurvstolene. De er et av mine beste loppefunn.

Den andre duken skal ligge på terrassebordet. Koselig med sommerlig duk der og.

Så kjøpte jeg ei pute til pallesofaen. Har en maken fra før, bare litt mer falmet.

Jeg kjøpte og tre gamle broderte putevar med hullsøm og monogram. Skikkelig store i stivet bomull.  Nå blir det romantikk på soverommet.  Kjøpte ikke jeg noen gamle overmakten med hullsøm for en del år siden. Hvor har det blitt av de mon tro?

Jeg kjøpte og et lite bilde. “Hanseatene”  Har en vegg i stua med litt retrokunst i påvente av at jeg finner det rette maleriet.

Gøy med skattejakt på Fretex.

14 kommentarer
    1. Så mye fint. Jeg minnes at vi satt og broderte sånne duker i min barndom..det skulle læres tidlig, det der. Jeg har også et slikt putevar, men til barnepute. Gammelt som bare det, gudene må vite hvem i slekten som har giddet sy og brodere sånt. Ikke jeg! Jeg har vel bare “arvet” det, aldri brukt det. Det er mulig bestemoren min har sydd det til f.eks min mor da hun var baby.

      Hullsøm lærte jeg på barneskolen..av alle ting. Ingen av mine barn lærte noe slikt i grunnskolen.

      1. Jeg lærte Hardangersøm på ungdomsskolen. Broderte en brikke til å ha underfløtemugge og sukkerkopp. Stygg som bare det, ble velkastet før jeg kom hjem.
        Min Mormor var en kløpper på brodering. Har og en del arvede håndarbeid

    2. Så mye fint du fikk tak i da. Vi har fått mange broderte duker nå, som mamma har brodert 🙂 FIIIINE duker 🙂 Fin den du fikk kjøpt også 🙂

    3. Så mye fint du har fått kjøpt! Jeg har knapt nok vært inne på Fretex, men div. andre bruktbutikker og markeder. Et av mine beste kjøp er et par skisko i skinn til kr 30,-. De er de beste og varmeste jeg har hatt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg