Frodiths lille januar-moro 31 Glede

I dag er siste dag med Frodiths lille januar-moro. Det har vært en glede å være med. Jeg trodde egentlig ikke at jeg kom til å fullføre. At jeg ikke kom til å klare å lage et innlegg hver dag ut fra stikkordene til Frodith. Derfor enda mer gledelig å kunne slå fast at der hae jeg klart.

I dag er stikkordet glede. For meg som tenker at veldig mange gleder i livet er gratis er dette et stikkord jeg har gledet meg til å skrive et innlegg om.

Se på bildet over. Flott utsikt, ikke sant? Tenk på gleden ved å sitte der og nyte niste, kose seg med en kaffekopp. Høste litt anerkjennelse på sosiale medier, man er sprek og går tur.

Så til alle dere som sukker og sier at de ikke har helse til å bestige topper og gå lange skogsturer, eller ikke økonomi til å dra noe sted. Alt er jo så dyrt.
Denne utsikten er max 300 meter fra der vi parkerer bilen. Vi går en bred flat sti i flatt terreng de 300 meterne.
Ikke er dette milevis å kjøre fra der jeg bor heller. Dette er Eggemoen. Ligger rett utenfor Hønefoss.

Ja, jeg vet at ikke alle bor i Hønefoss.
Men slike steder fins over alt. Jeg tror få fra Hønefoss har stoppet og latt seg fascinere av denne utsikten, selv om mange jogger forbi hver eneste dag. Eggemoen er et slikt sted du nesten alltid møter joggere, hundeluftere og andre på en liten tur. Ikke et sted for de lange søndagsturene, mer den raske runden før eller etter jobb.

Nå som vi starter på den fine tiden, ettervinteren og våren. Kom deg ut og gled deg over for et fantastisk land vi bor i. Det er ikke langt mellom perlene, hvis du bare tar deg tid til å lete litt.

9 kommentarer
    1. Mye man kan glede seg over, av plasser og små gjøremål og alt. Jeg er glad du har vært med hele veien, og glad du har kost deg med det 🙂

    2. Vakkert sted…
      Det har vært en glede å lese alle dine innlegg i januar! Både de med utfordring og alle de andre..
      Noen kommer jeg ikke helt i mål med, men de aller fleste har jeg lest.

      1. Rakk for hyggelig kommentar. De fleste av dine innlegg har jeg lest, men ikke alltid jeg kommenterer. Nå går det litt mot vår, håper jeg. Det blir godt. En kommer seg litt mer ut.

    3. Jeg tør nesten ikke si det men jeg elsker høst vinter og masse snø og drittvær
      Ikke fordi jeg er så glad i skigåing eller annen vinter sport men jeg bare elsker det når snøen brer sine vinger😊 over alt det jeg burde ryddet og tatt bort😕Da er det vakkert🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg