Full blære, edderkopper og rivning av vegger

Doc og Dask gir leieboerens blære skylda for at hun sto opp tidlig i går. Jeg har bare min egen blære å skylde på for at jeg sitter her og knotter før klokka 6 om morgenen.

Blæra og store deler av resten av kroppen. I det minste føles det slik akkurat nå.  Det meste er litt stivt sånn før jeg får startet dagen. Halsen er fremdeles sår og bihulene produserer fremdeles snørr i rikelig monn. Kan damer få manflu? I så fall har jeg fått det.

Feberen kan umulig ha forduftet for sitter ikke denne kjerringa her og fantaserer om menn i den nattsvarte morgenen.  Snakk om feberfantasier!
Eller det blir litt feil å si menn i flertall. Jeg fantaserer jo kun om en mann, og det er ikke Gamle Gubben Grå som står i døråpningen ute i entreen og hoster og røyker om hverandre. Nei det er “Jeg gikk bare i boden en tur” som er offer for mine fantasier denne stille morgenen.

Hvordan har “Han i boden” hatt det i boden i natt sammen med edderkoppene?
Vi har sett bilde av boden i deres nye hjem, og selv om hjemmet ellers sikkert er mer enn bra nok ser ikke den boden så veldig koselig ut. I det minste ikke å tilbringe natten i – spesielt ikke når man er redd for edderkopper. Etter å ha lest hans siste innlegg er jeg nemlig ikke i tvil om at han har tilbragt natta i boden.

Se for deg situasjonen;
Kona til han som garantert har tilbragt natta i lag med edderkoppene har hatt en utrolig stressende dag. Hun har en logistikk på kjøring og henting av barn til og fra skole og tannlege som hun nøye har planlagt sammen med alle sine andre gjøremål.  Vi kvinner vet at det ofte er hårfine marginer på slike logistikk-skjemaer. Det skal ikke mye til før skjemaet ryker og endrer karakter fra logistikk til stress.

Det var nettopp det som skjedde for kona til han som har sovet sammen med edderkopper i en mørk og rå kjellerbod i natt. Gravemaskiner, anleggsarbeidere og varmepumpemontører som ikke forsto norsk gjorde at hennes nøye planlagte flytskjema ble omgjort til stress som kunne få den mest sindige til å kjenne blodtrykksstigning og hjertebank av stress.
Hun har hatt en av sine verste dager, og ser ikke humoren i historien på samme måte som ektemannen.
Hennes siste inderlig ønske før hun stuper utslitt til sengs er at han ikke skriver om hennes kaos-dag på bloggen.  Gjør han det bærer det rett i boden!
Vel han skrev og trykte publiser, og regnt med at kona hadde sovnet og ikke kom til å lese bloggen hans.
Er det flere enn meg som er overbevist om at han har tilbragt natta i boden? Man tirrer ikke en utslitt illsint kjerring ustraffet.

Litt temperatur og frustrasjon kan det tenkes at det blir her i Drømmehuset i ettermiddag og.
Det er Gamle Gubben Grå sin tur til å lage middag, og på mitt skjema står det at han skal lage Selleri “shawarma” med tahinidressing.  Jeg regner med at en slik beskjed ikke vil føre til jubel i stua.  Gamle Gubben Grå er som kjent ikke spesielt glad i vegetarretter.
Vel, bare han disker opp med mat blir jeg fornøyd. Spis og spar foreslår Amerikansk gryte, Mat fra bunnen vårruller. Godt det og.

Litt mer harmonisk er det i heimen til Monica Vederhus.

Hos Vibbedille er det jul og julegavelaging som gjelder.  Harmoni og glede antakeligvis. Heimen lukter godt av julekrydder og nylaget eple- og plommegele.  Regner med at julemusikken står på i bakgrunnen og at Vibbedille små-nynner der hun står og koser seg med å lage godsaker til familie og venner.
Jeg å innrømme at jeg kjøpt med meg et sånn juleblad stappfull av ideer da jeg var innom Kiwi i går. Jeg er veldig glad i slike blader.

Jula er og med i planene hjemme hos Mamma på hjul. Men der er det nok et stykke til julepynten og juleduftene er det som gjelder. Først skal de bygge om stua.
Et år da vi bodde i rekkehuset måtte vi rive ut hele kjøkkeninnredningen og legge nytt gulv på kjøkken i desember. Oppdaget en vannlekkasje tidlig i desember, og plutselig hadde  jeg ikke et kjøkken å benytte i julebaksten. Det følte til relativt mye stress….
Vel, hos Mamma på hjul skal de “bare” rive ned en vegg. Men det ene drar fort litt mer med seg.

Jeg tar meg i å tenke at jeg skulle ønske Vivian, Mamma på hjul, kunne ta slegga i egne hender og slå ned den veggen. Jeg tror det hadde gjort henne godt.

Stine Skoli og Ida Wulff har ikke kommet med noe nytt.

Da er det bare Kokkejævel igjen.
Det innlegget skal jeg ikke kommentere.  Det er best slik.

 

 

 

 

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. God morgen 🙂
      Jeg har fått erfare at når en starter på EN vegg… ja da blir det mange flere vegger og gulv og tak osv…… og hos kjæresten min så er det ting og tang på gang og det følger mye med…. når en peis skal rives og ny ovn inn da følger det med gulv og vegger og farger og det hele 😀
      Og sånn går no dagane!

      Lag deg en fin dag 🙂

    2. Jeg byttet hele kjøkkenet for noen år siden. Pusset opp alt. Det gikk månedsvis, for de klarte selvsagt ikke å lever alle delene til kjøkkenet når de skulle. Mange runder med masing, klaging og oppklaring. Etter et halvt år, var det endelig ferdig. Så ja, noe man tror skal gå radig, kan ta lang tid fordi man ikke har helt kontroll over situasjonen. Misunner ikke dem som begynner med sånne ting rett før jul, med mindre de ikke må, sånn som dere måtte.
      Tusen takk for oppdateringen, og ha en så flott dag som mulig ♥

      1. Vi pusset opp badet da vi kjøpte Drømmehuset. Eller fullrehabiliterte det. Begynte i august. Da rev håndverkerne ut hele badet. Først 29. November kunne vi ta det i bruk igjen. Vi hadde satt bort hele jobben til et firma for å slippe å passe på at hver håndverker kom til rett tid.

        1. Huff. Og DET betaler man dyre penger for? Jeg synes ikke det er riktig jeg. Med mindre det ikke er enormt spesielle og sjeldne ting som skal innstalleres osv.
          Godt det ble ferdig til slutt 🙂

    3. Herlig!
      Jeg også elsker slike magasiner og kjøpte mitt på lørdag. Det blir nok 4-5 til tenker jeg! Helt fri for slankeoppskrifter og inneholder masse hygge. Dette er digg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg