Gamle Gubben Grå filsosferer om vårtegn

Kjerringa har bedt meg komme med noen betraktninger over vårtegn.  Hun påstår det er noen av dere som leser bloggen hennes som lurer på hva jeg ser på som vårtegn.
Det første jeg tenker på er ved.  Våren er for meg tida til å skaffe årets vinterved.  Og selvsagt skaffer jeg den på den måten et hvert ekte mannfolk skaffer ved på.  Jeg kapper trær opp i biter, kløyver gjerne, og stabler det pent opp.  Veden varmer mange ganger, er det ikke det de sier?  Jeg liker å drive med ved.  Sånn sett er våren en fin tid.

Kjerringa virker ikke helt fornøyd med at jeg legger ut om vedkløyving når jeg skal snakke om vårtegn, jeg ser hun rynker bryna der hun sitter og knotter.  Skal hu ha meg som “gjesteblogger” får hu ta sekretærjobben. Så jeg får vel nevne at jeg liker at det blir mer behagelige temperaturer og at sola skinner.  Jeg er ikke noe glad i vinteren, men uffer jeg for mye over det får jeg bare ei lekse om at “Vi bor i Norge!”  Men tro meg Kjerringa er ikke noe mer glad i vinter enn meg – selv om hu aldri vil innrømme at det hadde vært helt ok å bo et varmere sted om vinteren.  Hu sitterder inntulla i ullpledd fra auguat til juni.

Flere vårtegn? Holder det ikke nå? Vel, syklister. Syklister er et sikkert vårtegn. Syklister som dukker opp bak hver en sving, gjerne flere i bredden. Jeg er ikke så veldig glad i syklister, Hvis Kjerringa kjører bilen pleier jeg å late som om jeg har tenkt å åpne bildøra på passasjersiden og smelle til dem. Kjerringa blir like grinete hver gang sier at det der slutta å være morsomt i 1990.  Jeg skjønner ikke helt hva som er galt. Var noe morsomt i 1990, er det vel fremdeles morsomt i dag?

Nå får det holde med vårtegn. Jeg er en mann uten knekk i håndleddet. Jeg fabulerer ikke så mye over slike ting.

9 kommentarer
    1. Jeg tror min santen at sekretæren har gjort akkurat det sekretærer skal; skrive det som blir sagt, uten filter. Å sørge for vinterved er en meningsfull og fin oppgave. Man ser det foreløpige resultatet med en gang.

      Fine betraktninger av gubben! Mere! Mere! MERE!

    2. Med mindre Kjerringa har lest korrektur, tør jeg påstå at denne kokken er minst like skrivefør som den etterhvert så berømte kollegaen sin, Kokkejævel 😉 Når jeg tenker meg om, tror jeg faktisk du går både Kjerringa og Kjendiskokken en høy gang når det gjelder rettskriving 😀 Pst! Ikke si det til henne …

        1. For et par år siden var det faktisk en bilist som klarte kunststykket å parkere på gang-og sykkelstien her og åpnet bildøra. Der kom en susende i kondomdress…krasj! Neppe så morsomt, selv om det gikk bra med syklisten. Dessuten var det bilisten som ikke skulle vært akkurat der…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg