Gamle Gubben Grå har bursdag…

I dag fyller Gamle Gubben Grå år. 56 får å være nøyaktig. Så i dag tenkte jeg å ta litt ekstra vare på Gubben.

Jeg tok meg av morgenturene med hundene og serverte kaffe så fort han kom tuslende i pysjamasen. Avisen hadde jeg hentet da jeg luftet hundene. Alt som trengtes til en fin start på dagen.

Ut på formiddagen pakket jeg ryggsekken med kaffe og boller og ba Gamle Gubben Grå med meg på tur.

Det var kaldt men lettskyet da jeg pakket sekken, men vi hadde ikke kjørt mange kilometerne før vi så at det skyet til og ble i grunn temmelig grått. Jo lengre vi kjørte, jo gråere ble det. Ved Veme begynte det å snudde og snøen hadde lagt seg på plener og i grøftekanter.

Da vi kom opp til de store skoger, og målet for turen, Brekkebygda, var det opphold, men det lå tydelig snø på bakken. Men er man på tur så er man på tur.

Vi tente bål i bålplassen i gapahuken og lekte med hundene før det ble tid for kaffe og boller. Både to- og firbente koste seg, og snøen forsvant.  Det skyldtes ikke minst tassing fra glade hundepoter.

Været ble bare bedre og bedre, og snart var det sol og blå himmel. Tobby tok seg et par bad, men også Charlie Chihuahua nøyde seg med å drikke litt vann.

Det var en fin formidag, men vi måtte forlate de store skoger og sette snutene hjemover. Jeg hadde avtalt å hente Eldste Sønn på jobben.  Han hadde lyst til å komme hjem og overraske Gamle Gubben Grå med tacomidag på fødselsdagen.

Datteren vår på jobb, men snart satt vi andre fire benket rundt spisebordet og koste oss. Og jeg koste meg nok like mye som Gamle Gubben Grå.  Det er så kos når huset fylles med liv.

1 kommentar
    1. En forsinket gratulasjon til Gubben! 🎂🎈🎉
      Det er fint i Brekkebygda og koselig å sitte ved vannet, selv om ikke været var helt på topp igår.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg