Gamle Gubben Grå og Kjerringas julekalender 1.

I dag skal utejulebelysningen opp enten Gamle Gubben Grå vil eller ikke! Vi er jo snart det eneste huset her på feltet uten en lysende julelenke eller ti dandert mer eller mindre vellykket rundt på rekkverk, og tujaer.

Vi kan droppe noen av de grelleste plastnissene Gubben har kjøpt gjennom åra, og heller konsentrere oss om å få det symmetrisk, stilig og med litt sånn wow-effekt. Sånn som huset ytterst i veien, de med tre små barn.  De har garantert det stiligste julehuset på feltet!  Nydelig er det, og gir meg skikkelig god-følelsen hver gang jeg går eller kjører forbi.

Jeg forlanger ikke mye.  Bare en julelenke rundt hver av sypressene i innkjørselen.  De skal festes på en slik måte at det ser symmetrisk og fint ut, og ikke bare surret sånn i full fart rundt busken.  Det unge paret med kattene borte i veien, de med den turkise leveggen de har et lite juletre ute i hagen som bare er helt nydelig.  Sånn, sånn som det skal våre to sypresser skinne.

Litt julepynt må og på plass på trammen.  Har dere sett inngangspartiet til Vibbedille?  Hvis ikke gå inn og se her.

Nei da, jeg har ikke tenkt å sitte å perle til det lysner av dag.  Vibbedille har brukt måneder på sin dekorasjon, men litt nisser og granbar og muligens den røde metallelgen må det vel være mulig å få på plass?  Og litt lyslenker. God Jul Nissen opp på veggen og… Ja du skjønner sikkert.  En tram som ønsker velkommen til et julehjem i adventstid.

Ja og så må adventsstjernene opp i stuevinduene. … og var det ikke noe med en stake og fire lilla lys?  Ja. der er jeg alt to dager for sent ute….Kjenner julestresset begynner å ta fatt allerede første desember….

Hvis du har stjerna i vinduet, adventsfat eller stake på bordet og lyslenka på plass ute, ja da er du mye lenger i juleforberedelsene enn Gamle Gubben Grå og kjerringa.  Kos deg med en ekstra pepperkake. Du er flink!

11 kommentarer
    1. Hehehe joda, her har jeg HVITE lys i adventsstaken, lyslenka er kommet på plass ute og ei stjerne er kommet opp i vindu….. da er jeg godt i gang 😀

      Ønsker deg en fin 1. desember!

    2. hehehe jeg er ikke så glad i lilla…. og de første gangene jeg skiftet til hvitt…. da følte jeg meg kriminell i forhold til tradisjon… men nå synes jeg det er helt greit. Hvite lys er fint – så går de over til rødt til jul 😀

    3. Jeg måtte smile når jeg leste innlegget ditt, du skriver jo så bra, og det blir så levende .
      Her kom det opp noe på Søndag kl 17oo rett før bonus sønn med mor kom på middag. A som bor her i huset er av en eller annen grunn knallhard på at det skal ikke noe opp før på søndag, ikke at vi hører på han, men av en eller annen grunn henger jeg , ja jeg sier jeg etter skjema som jeg allltid har laget inni hodet mitt. Men jeg er sikker på at dere får det kjempefint , og kos dere masse

      1. Vi får garantert en fin jul, selv om jeg nok kommer til å halse bak skjemaet mitt. Følg gjerne adventskalenderen til Gsmle Gubben Grå og Kjerringa. Der kommer vi til å bevise at det blir jul, selv om ikke alt er så fantastisk som det vi helst vil vise på sosiale medier

    4. Slapp av, det er kun 1. i dag og du har mange dager å komme i havn på 😍 Litt her og litt så blir det så koselig atte 🙂

      Å ja eg startet å perle til jul i mars og eg husker eg sa da:”skal man perle til jul så må man starte da og ikkje i november” Takk for koselig omtale 🙂

      Klem Vibbedille

      1. Jeg er totalt avslappet. Skikkelig stressa blir jeg ikke før sånn 21. desember. Her er det ikke snakk om litt her og litt der. Her går vi for full pakke!!!! Du har et nydelig inngangsparti, jeg må jo gi det hederlig omtale

    5. Hehe.. Jeg ligger litt etter jeg også. Har bare fått opp lys i vinduene. Lilla lys og stake mangler fortsatt, og ute er det ingen pynt enda.
      Jul blir det nok uansett 😃
      Ha en fin dag😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg