Gamle Gubben Grå og Kjerringas julekalender del 22

Om 48 timer bør jeg være i mål med alt jeg har igjen til jul.  Jeg tror det skal gå greit. Jeg har fåttunna en del de siste dagene. De kakene som ikke er bakt nå, blir ikke bakt.  Vi har over 7 slag. Det holder i massevis.
Gulvene tørker jeg over i morgen.
Julepynta hus skal det bli.  Juletreet håper jeg dukker opp i morgen. Yngste Sønn fikser det, og siden han skal rundt til slekta med juletrær kan han ta med gaveposene og.
De siste ganene må jeg fikse i dag.  Har ikke igjen så mange, og vet stort sett hva jeg skal kjøpe.
Ribba ligger klar i kjøleskapet.  Gamle Gubben Grå steiker medisterkaker i dag.  Surkål har jeg tenkt at vi skal lage i morgen, sånn ordentlig. Ikke pose.  (Tror jeg tar rødkål i pose). Må ikke legge lista for høyt heller.
I år har vi planer om å servere riskremen som riskremkake.  Fant en flott oppskrift på nett, og den må prøves.  Da slipper vi og et stressmoment under julemiddagen  og kan imponere litt. Vinn, vinn situasjon.
I morgen tar vi og den siste handlerunden.
Kirkegården og en tur ut til Høvdingen tar jeg på julaften før Svigermor og Svoger kommer.
Jo det blir nok jul i år og.

Og i dag, i dag kommer ungene hjem for  spise pinnekjøtt.  Jeg gleder meg!

14 kommentarer
    1. Det blir jul i år også – og det som ikke er gjort nå – uten om de siste gavene da – det får heller være 😀

      Og det var befriende å se at det var skifte i toppen 😀

      Lag deg en fin fin tirsdag – og nå er det jo BARE to dager igjen til julafta 😀

    2. Har igjen å vaske litt her også og så må det pyntes. Ordner det vi rekker og orker. og så koser vi oss masse innimellom 👍😇 Tror det blir jul i år også🎄

    3. Her er juletreet blitt pyntet i dag, første gang jeg har vært så “tidlig” ute, det har vært en tradisjon i alle år at juletreet kommer opp den 23.
      Ellers enig med Mette over her, det var befriende med toppskifte på blogglista.

    4. Kos dere alle sammen i kveld☺. Måtte inn og sjekke, og jammen stemte det. Faktisk litt godt. Men jeg leser ikke hennes blogg heller, jeg leser din.

    5. Dere begynner litt i dag da 🙂 Men jammen meg er du flink synes jeg. Jeg blir imponert over dere som orker å bake, vaske og ha selskap. Kjenner jeg av og til synes det er greit at det bare er oss to, og reiser bort på julaften 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg