Gamle Gubben Grå og kjerringas julekalender del 3.

Det er nesten så jeg forventer å finne verkstedet til Skomaker Jens Petrus Andersen rett borti gata. Snakk om god, gammeldags julestemning.  Gamle Gubben Grå og jeg har tatt en liten ettermiddagstur til Bærums verk.

Det er mange år siden vi var her sist, sånn ved juletider. Datteren var liten og satt i vogn. Det er minst like koselig som jeg husker. Salgsboder, hyggelige butikker og lyden av dombjeller i det fjerne. Vi tusler rundt og titter. Kjøper et pappkrus med kaffe-latte i en bod og tusler videre mens vi nipper til kaffen.

Vi er ikke på leting etter noe spesielt. Bare tusle litt rundt, nyte stemningen, kjenne på julefølelsen, ta noen bilder..

Dette utstillingsvinduet falt i smak hos meg. Skulle gjerne hatt en mengde slike røde hjerter i stuevinduet. En rød vase hadde jeg heller ikke sagt nei til.

Det var en fin aftenstund å rusle rundt å kikke. Vi to  hånd i hånd.  Og dere, i går kom endelig adventsstjernene opp i stuevinduet i Drømmehuset.

12 kommentarer

Siste innlegg