GGG og Kjerringa lager jul 8. Julekort

Det er koselig å sende og motta julekort. Dessverre blir det færre og færre av de. Både de vi sender og de vi mottar. Synd, egentlig. For jeg synes det er en hyggelig tradisjon som jeg gjerne skulle vært med og holdt mer i hevd. Det er jo så utrolig koselig å finne et hådskrevet kort i postkassa blant regninger og reklame.  Eller regningene kommer jo stort sett digitalt.

Tenker hvert år i oktober, november at i år, i år skal jeg få tatt noen flotte bilder og lage flotte julekort.  Hvert år blir det med tanken, og plutselig har november blitt desember uten at jeg har fått laget et eneste kort.
Så tenker jeg at jeg kan jo ta noen blinkskudd i jula. kanskje få med alle ungene på bildet og lage julekort neste år. Ungene mine er rundt 30 år. De vokser ikke så veldig fra år til år. Så om bildet er tatt i 2022 kan det fint brukes jula 2023.
Vel, det blir også med tanken. Å få de tre når de er samlet til å opptre pent og pyntelig sammen på et bilde uten at noen begynner å tulle. Glem det. Det hender Svigermor gjør noen forsøk på noen oppstilte bilder hvor det går sånn noenlunde, men med meg bak kameraet? Niks. Jeg blar gjennom bildene fra jula i fjor på mobilen. Niks ingen som de som er med på bildet ville ha godkjent at ble distribuert som julekort. I

Så glemmer vi egenproduserte fotojulekort denne jula og, kanskje til neste år?
Men likevel setter jeg meg ned, finner frem en god penn og skriver noen ord på kort og sender til noen få utvalgte. Prøver å gjøre det personlig, og ikke bare skrive God Jul og Godt Nytt År.

Nå får jeg bare håpe jeg husker å få postet de en av de nærmeste dagene. Vet ikke hvor mange ganger jeg har funnet  julekortene nederst i veska sånn 23.12 eller 3. januar.

 

 

 

8 kommentarer
      1. Skulle ønske jeg var flinkere til å skrive og sende julekort selv, for det er hyggelig. Men, jeg fikk nå skrevet og sendt de jeg pleier. Når jeg har skrevet de blir jeg sittende og tenke, hvem fler kan jeg skrive til? Tenker på de jeg sendte til før. Men noen er døde, noen har jeg ikke hatt kontakt med på årevis, noen er jeg venn med på facebook også poster jeg bare de vanlige.

    1. Koselig med julekort…
      Sender bare til noen få venner jeg og da kjøper jeg et flaxlodd og legger ved…
      De som bor rundt her jeg bor, sender jeg ikke julekort til.

      Du har vært flink i dag..Det er veldig koselig.

    2. Det er så koslig med håndskrevet julekort.!Men de jeg får,minker for hvert år ,og samme med de få jeg sender !Fåreløbig har jeg postet 3,blir muligens 3 til!Noen av de jeg sendte til, er borte,og andre sender man på snap!Men de aller nærmeste ,får et håndskrevet kort!Forrige jul fikk vi 3 i posten, mot 15-20 før!litt trist,egentlig!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg