Gikk på en smell.

I går skulle jeg kjøpe julerose. Denne nydelige blomsten som trives ute selv i kuldegrader. Jeg har tenkt i flere år at en slik vil jeg ha på bordet på trammen.

Nede på Hageland fikk jeg raskt øye på denne!!! En nydelig julerose med masse blomster og knopper. Jeg var solgt!
Det var noe av det nydeligste jeg hadde sett på lenge. Den måtte bli med hjem, selv om den kostet tre ganger så mye som jeg hadde tenkt å bruke på en blomst til å ha på et bord folk går fort forbi på vei ut og inn av Drømmehuset.

Denne julerosen var svær, alt for stor til å stå på bordet på trammen. Dem må stå i kroken på trammen, så enda færre ser den på sin vei ut og inn av Drømmehuset. Er jeg uheldig snør den ned allerede natt til mandag.

Ja-da, jeg kommer til å riste av snøen, og bære den inn hvis temperaturen nærmer seg minus 10, slik mannen på Hageland sa. Men likevel, jeg svidde av 300,- kroner på en blomst knapt noen andre enn meg kommer til å glede seg over. Dørene her på Drømmehuset blir ikke løpt ned av folk, og julegjestene kommer ikke på en drøy måned.

Blomsten er nydelig! Den ble helt fantastisk i kroken sammen med den gamle tønna og grisen med vinger. (Jeg må huske å knyte rød sløyfe på grisen før jul.) Den kommer til å glede meg hver gang jeg går ut og inn av døra.

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Åååå, sååå fin!🤩🤩🤩
      Og jeg skal forbi Hageland i morgen.🙈( Men det kan fort hende at jeg ikke kjører forbi, men svinger innom)
      Jeg vil si at du kommer til å ha stor glede av de 300 kronene du brukte og da er det verdt det.🤩🤗

    2. Juleroser er så fine og din er ekstra flott! 🤩 Like viktig å ha noe å glede seg over for sin egen del som for andre. Til våren kan du plante den i bed, og så kommer den igjen hver vår, – blomstrer før alt annet.👍

    3. Om ingen andre tenker over den så gleder den DEG og da er det langt fra bortkastet👍Lag deg en fin lørdag!

    4. Det er en helt nydelig blomst! Kos deg med den du…
      Hvis du har den i mange dager og deler på antall dager de 300…Så blir det ikke så galt vettu…
      Da blir det kos for 7 -8 kroner pr. dag…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg