Gjengen som skal røske opp i”Makta”på Ringerike

I ettermiddag dukket presentasjonen av Rødt sin liste til kommunevalget neste år oppi lokalavisa.  Overskriften journalisten hadde valgt var “Denne gjengen vil røske opp i “makta” i Ringerike.” Jeg likte overskriften. journalist Espen Ødegård skal ha kred. for den.  For ja, denne gjengen vil svært gjerne røske opp i makta på Ringerike.  Vi vil gjerne bringe virkeligheten inn gjennom de tykke veggene på rådhuset og  til politikerne som tror blindt på den virkeligheten Rådmannen og administrasjonen  legger frem. Vi vil og bidra  til at beslutningene politikerne tar kommer ut til velgerne.
Men det som er viktigst for oss er å få gjennomslag for vår politikk.  Få de andre politikerne med på våre forslag slik at vi kan få nok varme hender i eldreomsorgen, økt lærertetthet ute på skolene, økt voksentetthet i barnehagene.
Men man kan ikke øke bemanningen uten å finansiere det. Så vi ønsker mindre bruk av konsulenter færre kommunale toppledere, kutt i administrative lederstillinger og ikke minst reduksjon av potten som går til politikerne.
Vi er ikke helt ferdig med programmet.  Siste hånd på verket legges rett over nytt år.  Og jeg vil sikkert kjede blogglesere nesten til døde med politikk utover til valget.  Men hvis du synes  politikk er litt gøy. Hvis du synes det er litt interessant å følge hverdagen til en lokalpolitiker som virkelig brenner for de sakene hun tror på, ja da synes jeg du skal kikke innom bloggen min fra tid til annen.

Bildet er av meg, og jeg har uærlig og uredelig stjålet det fra Ring Blad.  Fotografen er Espen Ødegård, og Espen, du har faktisk klart å ta et bilde jeg er fornøyd med. Godt gjort!

2 kommentarer
    1. Det tenkte jeg også når jeg så artikkelen i nettutgaven i dag. “Knallfint bilde av deg Brit, dette må du være fornøyd med” tenkte jeg. Nesten så jeg vurderer å stemme rødt, men jeg er nok en anelse mer blå enn det. Men stemme må man, og ha synspunkter må man, og ikke minst kunne argumentere hvorfor en mener det ene eller det andre. En god diskusjon hører med i et valg år. Så kan man gjemme tåkeprat og tomme løfter til de andre årene. Lykke til i valget til dere alle sammen.

      1. Å stemme er det viktigste. Jeg synes i grunn man kan holde seg for god for tåkeprat og tomme løfter. Men noen ganger må man gå inn på kompromiss har jeg lært.
        Vel, jeg gleder meg til valgkampen og til mange politiske diskusjoner.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg