Gjett hvor jeg har vært i kveld!

Da jeg startet med politikk her på Ringerike, høsten 2010, satt vi i Solidaritetslista og laget programmet vi skulle stille til valg på ved kommunevalget 2011. Solidartetslista var et samarbeid mellom SV, Rødt og partiløse sosialister, hvor jeg var en av de partiløse.  Et av punktene vi hadde på programmet vårt var

Arbeide for et lokalt skatetilbud sentrumsnært.

På lørdag var det åpning av Fosseparken midt i sentrum av Hønefoss. Og i dag var kommunestyrets representanter invitert på kaffe i parken for å se hvor bra det er blitt og hvor fornøyde brukerne er. Selvsagt måtte jeg ta en tur.

Jeg tror ingen av oss som lagde programmet i 2010 så for seg et slikt anlegg, ikke en gang I våre villeste fantasier. Fy Søren så flott det har blitt!  Vell verdt hver krone vi har bevilget!

Jeg testet ikke anlegget. Det hadde jeg lovet Gamle Gubben Grå dyrt og hellig før jeg dro at jeg ikke skulle. Han var visst redd for at jeg skulle ødelegge meg. Nå var det bare en av politikerne som stillte med rullebrett, en sporty fyr fra Senterpartiet betraktelig yngre enn meg.

Vel om det var få av oss politikere som lot oss friste var det nok av andre som testet parken.  Den var full av barn og unge på sparkesykkel og rullebrett i de forskjellige løypene og rampene.  Det var gøy å se all aktiviteten. Foreldre sto å så på eller satt på en tribune. Virkelig folkeliv. Det her har blitt virkelig bra!

Det har gått 12 år siden vi satte skatetilbud på programmet.  Nå har det blitt en realitet langt bedre enn vi kunne drømme om den gang. Både når vi ser på selve anlegget og plassering.

Æren for det er det ikke vi politikere som skal ha men en gjeng ildsjeler i det lokale skate-miljøet. De har all grunn til å være stolte. Dette har blitt et fantastisk tilbud til barn og unge og et løft for byen. Håper mange som bor i distriktet tar en tur og ser hvordan folk koser seg.

På slike dager er det gøy å være politiker.

 

 

 

2 kommentarer
    1. Så flott at det har kommet på plass, og kjekt at det er midt i byen! 👍 De har noe ganske likt på Gjøvik, og det er mye brukt! Har en mistanke om hvem fra Sp i kommunestyret som behersker rullebrett.😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg