Har du noen gang vært forelska?

På nitimen spurte de folk på gata om de noen ganger hadde vært forelsket, og om de kunne beskrive den følelsen. Og folk svarte villig vekk.

Jeg dristet meg til å stille det samme spørsmålet. Ikke til fremmede folk jeg møtte på min vei, men over frokostbordet til Gamle Gubben Grå som satt fordypet i avisen. Han svarte som forventet “Hmmmhmm”.

Det kan jo bety så mye. Så jeg gjentok spørsmålet. “Har du noen gang vært forelska?” Han så opp fra avisen denne gangen. Kjenner jo kjerringa og veit at når stemmen får den undertoner er det best å svare. Så ser han på meg. Smiler med hele ansiktet, slik at smilerynkene jeg elsker virkelig dukker frem og han blir 30 år yngre. “Det vet du at jeg har!” Så fordyper han seg i avisen igjen.

Kjærlighet trenger ikke så mange ord.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg