Hei Vigdis, stolt av deg selv?

Hei, Vigdis.
Ja jeg vet etternavnet ditt og. Det fremkommer av mailadressen din, men jeg skal være snill og ikke skrive det her. Jeg tenker vi holder oss til fornavn.
Jeg har og googlet litt på navnet ditt og konkludert med av at av de profilene på Fb med navnet ditt (for- og etternavn) så er du sikkert den som har oppgitt at du har utdanning fra “Livets harde skole”.  Det er det utdanningsløpet dere pleier å ha fulgt alle dere som har utdannet dere til Nettroll.

Misforstå meg rett. Livet har vært tøft for mange, og jeg aner ikke hva du har møtt på livsveien.  Mulig livet ikke har fart lett med deg, og da ha du min største medfølelse. Men det gir deg ingen rett til å være tøff i trynet i kommentarfeltene på nett.

Litt over klokka 9 i går morges, 09.04 en lørdags formiddag for å være nøyaktig, syntes du det var på plass å skrive denne kommentaren i kommentarfeltet på innlegget mitt Middag i Drømmehuset som jeg skrev på onsdag.

Æsj, den så utrolig ekkel og vond ut.
Hilsen Vigdis

Jeg studerer bildet av suppa en gang til. Den så kanskje ikke så veldig appetittlig ut. Jeg kan gi deg rett i det. Men hva var liksom vitsen med din kommentar?

Og med det samme jeg har din oppmerksomhet, her er et spørsmål som går til hele klassen din der på “Livets harde skole” Hvorfor kommer disse sure oppgulpene av uhøflige kommentarer i  9 av 10 tilfeller på “gamle” kommentarer hvor ingen lenger følger debatten? Er dere redd for at motargumentene blir for mange hvis folk ser hva dere skriver?

Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva som driver voksne folk til å skrive slike kommentarer i kommentarfelt, jeg håper du er modig nok til å svare.

 

8 kommentarer
    1. Trist. Hvorfor gidde å skrive slikt tenker jeg. Vi har alle forskjellig smak om hva vi liker. Hvorfor kan kke folk oppføre seg. Alt er ikke lov fordi det er en blogg. En blogg er ikke sted man slenger om seg med ufine meldinger. Hopp heller over kommentaren tenker jeg. Gå til en annen blogg som frister mer 😀

      1. Slike kommentarer går egentlig ikke inn på meg. (Ikke så veldig i alle fall) Men et kommentar i et kommentarfelt er en offentlig kommentar. Man er juridisk ansvarlig for alt man skriver på nett – også i et kommentarfelt.
        Nå var det ikke noe ulovlig i denne kommentaren, det er fullt lovlig å ikke like maten jeg deler bilder av. Men litt bevisst holdning til hva man faktisk publiserer, hvordan man ordlegger seg synes jeg av og til er på sin plass

    2. Jeg slutter aldri å undre meg over hva enkelte greier å vrenge ut av seg.
      Og hva gir det dem?
      Synes suppen såg god ut.
      Og hvis du mener noe annet Vigdis, er det lov og holde det for seg selv.

    3. Utifra ingrediensene så synes jeg suppa så god ut, jeg. Takk for at du deler oppskrifter, – trenger alltid litt inspirasjon!

    4. Takk….
      Irriterer meg ofte over sånne kommentarer som æsj, ekkelt og så videre.
      Det e mye eg ikke like, som eg ikke tørr å smake på en gang… men da kan eg heller si at EG like det ikke.
      Reke, sushi, skalldyr står på min like ikke- tørr ikke smake liste. Ka andre ikke like eller like e opp til dem. Men å bruke negative ord om mat…. Det synes eg ikke e greit.
      Eg har nokk brukt sånne utrykk… men da alltid til dem som sjøl betegne «min mat» som fisj… Tørrfisken som e min favoritt over alle lukte ikke topp, men du værden så fantastisk den smake😊😍
      Ha en fin kveld.
      Tonje Mikkelsen.

      1. Det er helt greit å ikke like ting. Og hadde jeg bedt Vigdis på suppe og hun hadde takket nei, hadde det vært helt greit. Det hadde og vært greit for meg at hun tenker st det der så ikke godt ut.
        Men jeg forstår ikke hvorfor hun behøver å sette seg ned å gi uttrykk for det i et kommentarfelt, som jo er å offentlig gi uttrykk for sin manglende oppdragelse. Og siden jeg kjenner nåde for og etternavn er jeg sikker på at jeg har å gjøre med et totalt ukjent menneske å gjøre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg