Hjelper ikke på humøret

I dag da jeg gikk tur med hundene var det min første hundeluftetur siden november uten piggsko. Gårdsplassen og innkjørselen begynner å bli isfrie. Begynner å bli.

Nå laver snøen ned i store filler. Jeg ser den legger seg på takene i nabolaget. Har ingen planer om å ta bilde av snøen. Har mer enn nok arkivbilder av snø denne vinteren.

Det skal snø, regne, sludde det neste døgnet. Mellom 5 og 10 cm nysnø sier en stemme på radioen. Jeg har lyst til å kaste noe på radioen for å få stemmen til å tie stille. Jeg vil ikke ha mer snø. Jeg vil ha vår! Akkurat nå føler jeg meg som en trassig unge. Hele kroppen skriker vil ikke!!

Snur ryggen mot vinduet og kryper under pelspleddet igjen. Jeg kommer ikke ut før det er blitt vår.

8 kommentarer
    1. Skjønner deg så godt. Meldt kraftige snøbyger her. Vi som nesten følte at det var vår her nord. Akk vi vet hvor vi bor.

    2. Meldt snø her i morgen også..Men tror ikke det kommer som snø her ved kysten. Men kanskje nede i sentrum.
      Vet ikke..
      Men dere har jo fått påfyll, ikke gøy!

    3. Skal visst komme snø her også. Ser det vel på lørdagsmorran. I dag har det regna hele dagen og ute var det bare folk med bikkjer. De som ikke måtte ut, holdt seg nok inne. Tåke er det også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg