Horegensere og nettroll…..

Endelig, endelig fikk Kokkejævel avløsning på bloggtoppen!!!  Kona til ligger velfortjent på topp med hele 41742 sidevisninger.  Hele 15.984 sidevisninger mer enn kokken.  Jeg har ramla ned på en 53. plass med 609 sidevisninger.  Ikke så rart. Gårsdagens innlegg var liksom ikke noe høydare.

Men tilbake til Kona til. Hun har ligget og vaket høyt lenge, velfortjent.  Kona til skriver morsomt og lett underholdende og har mange ganger fått meg til å dra på smilebåndet når jeg kikker innom bloggen hennes.
Men hva er det som gjør at bloggen hennes endelig når helt til topps, hva er det hun skriver om som gjør at hun endelig når toppen?
Jo hun skriver selvfølgelig om Kokkejævel, (sukk). Eller hun gjør jo egentlig ikke det.  Historien er litt innviklet.

Forrige mandag la en stolt Kona til ut et innlegg og fortalte om genseren hun hadde strikket.   Da fikk hun raskt en kommentar fra et nettroll

Din første horegenser. Jævla kvalmende at du igler deg innpå Kokkejævel.

En fullstendig ulogisk kommentar slik jeg ser det. For det første, Hva er galt med genseren? Hvorfor mener kommentatoren at den er horete?  Jeg innrømmer glatt at jeg ikke har stort greie på horer, men jeg innbiller meg at digre ullgenser liksom ikke er det typiske arbeidsantrekket deres.  Og hvor er linken til Kokkejævel? Kona til har overhode ikke nevnt han i innlegget. Ikke pleier han å dele innlegg med selvstrikkede gensere.  Jeg tviler på fyren strikker, han har folk til slikt. (Det finnes knapt et bilde av Kjærest uten at hun har et strikketøy i hendene..)

Kona til kunne bare ha slettet den teite kommentaren, men  Kona til er heldigvis ikke en slik dame. Nei hun tar trollet på alvor og svarer

Jeg vurderer faktisk å strikke en horegenser til Kokkejævel til jul.  Tror du han blir glad da?

Fantastisk!!!! Jeg elsker når nettroll får humoristiske svar på trollingen sin. Ikke noe er så virkningsfullt mot slike mennesker som latterliggjøring.

Samtidig spør Kona til følgerene sine på Instagram om hva en horegenser er, og hun får utrolig mange gode svar. Svar som får henne til å humre og le gjennom hele dagen etter som de gode svarene tikker inn.
Hun har klart å gjøre det brilliante. Hun har gjort en negativ, sur nettroll kommentar som fort kan legge en demper på dagen til noe positivt som gir henne glede og humor gjennom dagen.  Genialt. Fantastisk..

Til slutt legger Kokkejævel inn en kommentar om at han vil bli glad for en horegenser, men at han enda mer ønsker seg en Horebukk-genser.  Humor til stor glede for mange, om muligens ikke for net-trollet.
Når jeg så ser at Kona til har lagt igjen en kommentar på Kokkejævel sin blogg og foreslår at Kjærest strikker den Horebukk-genseren.

 

 

 

7 kommentarer
    1. Er du klar over at det er helt vanlig at bloggere skriver slemme kommentarer til seg selv for å skape engasjement, og hva fenger vel mer enn et nettroll i kommentarfeltet?
      Da henger de ekte leserne seg på for å forsvare, og bloggeren har skapt engasjement og diskusjon.
      Er de heldige tar media fatt i saken – de er også begeistret for å skrive om nettroll, og dermed har bloggeren fått det fokuset h*n ønsker. Eller som her, Kokkejævel biter på agnet.
      Sier ikke at Konatil nødvendigvis har skrevet horegenser-kommentaren selv, men jeg VET med sikkerhet at dette er et triks de bruker.
      Skulle ønske folk ikke var så naive.

    2. Auda… “JO” for en totalt unødvendig kommentar! Jeg syns personlig innlegget til Kona til, og svarene hennes til Nett trollet var genial! Ikke rart mange kommentar felt blir stengt . Ellers så syns jeg du har en flott blogg 🙂

      1. Mener du at min kommentar kommer innunder trolling og hets?
        Jeg jobber med dette, så at dette er vanlig er jeg 100% sikker på!
        Det er hard kamp om leserne, så egenprodusert trolling i kommentarfelt er et vanlig triks. Og ingen kan “ta” dem, for nettroll kan alle lett samle seg i avsky mot.
        Hvem liker trolling? Jeg avskyr det!
        Understreker igjen at det ikke dermed er sagt at så er tilfelle her.
        Tenker bare folk bør være klar over det, og ikke ta ALT bloggerne skriver for god fisk ALLTID 😉

    3. Jeg lurte på når jeg så det med igling …om det mentes litt humoristisk, at personen ikke likte at Kona til kom seg opp i “ryggen” på Kokkejævel… Men ikke godt å si, skriftlige ting blir ofte litt annerledes oppfattet enn meningen også, hvis det ikke er nok av smileys etc 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg