Hurra for flinke folk…

På lørdag traff jeg hullet i Nymobakken med et smell. Resultatet ble to ødelagte felger, Viking, fire nye vinterdekk og 3.000 mindre på konto. Rasende la jeg igjen en beskjed på kommunens side ‘Fiks gata mi”.

I dag morges, jeg hadde kjørt Yngste Sønn på jobb, tatt en sving innom jobben for å høre hva som gjorde folk så frustrerte over ferieplanleggingen for 2020 og vært dagens handletur på Kiwi., og nærmet meg heimen og frokost. Da jeg kom til Nymobakken trodde jeg ikke mine egne øyne. Der lå det kladder med fersk oljegrus i alle de tre hullene som hadde irritert meg så lenge.  Ja, jeg måtte faktisk ut av bilen for å sjekke at det ikke bare var et synsbedrag. Men nei. Ny, fersk oljegrus i samtlige tre hull som hadde irritert mange av oss så lenge.

Jeg meldte det lørdag morgen. Nå var det mandag morgen, første arbeidsdag etter helga og hullene var tettet før klokka varc10. Jeg må si jeg er imponert!

Samtidig var det en liten lærepenge. For jeg har irritert meg over de hullene i minst et halvt år. Jeg vet ikke om jeg har trodd at ansvarlige mennesker i kommunen er synske eller at jeg har stolt på at noen andre helt sikkert har meldt fra. For jeg har bare irritert meg, men ikke løftet en finger for å få fiksa hullene. Kritisert og irritert meg men ellers ikke leet en finger.

Et par tre tastetrykk mens jeg satt og ventet på Viking og så var saken løst. Helt enkelt. Hadde jeg, ikke noen eller andre men jeg tatt de tastetrykkene før hadde jeg spart meg for mye irritasjon – og to bulkete felger…

7 kommentarer
    1. Ja, det er lett å være etterpåklok.
      Dessverre er det vel også sånn at den reparasjonen ikke akkurat varer evig. For snart synker oljegrusen og nye hull, eller groper, dannes, og så har du irritasjonen tilbake igjen. Skal noe først fikses, synes jeg de kunne gjort det ordentlig. Men neida…det orker de ikke å bruke tid og penger på.

      1. Reparasjonen varer ikke evig, men hullene er borte for denne gang. Vet at veistubben skal hel-asfalteres om en stund når veien skal legges litt 0om på grunn av noe veibygging.

    2. Disse vegvesenbilene kjører rundt og man tror de oppdager alt, men de gjør nok ikke det. Flott da at kommunen har ei sånn side hvor man kan melde inn saker, og bra de fikset det så fort!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg