Hva er dagens bloggtrend?

Sophie Elise er fremdeles på bloggtoppen, men siden hun har sluttet å blogge har det ikke kommet noe nytt fra den kanten. Jeg er på 40. plass, krabber meg sakte oppover med over 1000 sidevisninger i går.  Det er gøy!
Siden jeg ikke har noen flere kommentarer å komme med til Sophie Elises siste innlegg tenkte jeg å ta et lite blikk på hva som rører seg på topplista.  Hva skriver de 39 foran meg på lista om? Kan jeg oppdage noen nye bloggere det er verdt å følge?

Nummer 2 på lista er Annarasmussen. Hun har arrangert 5 års dag for sønnen sin, og når jeg ser bildene fra det kake-bordet er jeg glad jeg ikke har små barn og skal arrangere barneselskap!  Ikke fordi kakene, bortsett fra Batman-kaka er så imponerende, men fordi hver eneste muffins, hver eneste Oreo-kjeks er plassert på bordet med millimeter-presisjon. Vet ikke om jeg hadde tort å ta en kjeks på det kake-bordet, men det er kanskje ikke meningen heller?
Også hos Mammasom16 er det bursdag. Der er det mannen i huset som fyller 23.(17)
Pilotfrue har et bildedryss fra nyttårsaften Flott pyntet bord (Nummer 8)
Isabella Eriksen (13) viser oss julegavene sine i en vlogg .

Nummer 3 er Kokkejævel.  Han har som så mange av oss ikke helt kommet over den fantastiske talen til Maud Angelica, og sier mye fint og klokt.
Supporterfrue er inne på samme tema, men med en litt annen vinkling. Holdt bare til en 9. plass.
Det samme er Julie Fosse (36)

Nummer 4 er Stina.  Hun kommer med 7 sparetips. Jeg klikker meg gjennom dem. Det er fornuftige tips, og jeg skriver opp noen av de på to-do lista, som å sjekke om jeg har noen abonnenter på telefon som tikker og går og som koster meg penger jeg kanskje ikke er klar over.
Martinehalvs (20) forteller oss at hun sa nei til å tjene 50.000 for å reklamere for et produkt, og hvorfor hun sa nei.  Det står som vanlig stor respekt av de valg Martine tar.

Nummer 5 er Isabell Raad.  Hun deler nyttårsforsettene sine med oss.
Martheborge (16) nøyer seg med å si hva hun har planerom å gjøre i januar. Mens Christinalegreid (28) i likhet med Isabell forteller oss planene sine for hele året.

Andrea Sveinsdottir har vært i Oslo og på God Morgen  Norge, og deler bildedryss fra den opplevelsen. (nummer 6)
Andrea Badendyck er i Sri Lanka, og reklamerer både for Sri Lanka, et bestemt sted der, og en god del klær.  Jeg tror dette er det første reklameinnlegget på lista i dag.

Nummer 7 er en blogg jeg ble utrolig glad for å finne så langt oppe på lista. Nemlig Mammapaahjul  Hvis du ikke er fast leser av denne bloggen, har du virkelig gått glipp av noe. Det er bloggen til en kone, mor dame som lider av den forferdelig sykdommen ALS, men til tross for det lever livet sitt helt vanlige familieliv.  I går var hun på kino med to av ungdommene sine.
Det at hun er så høyt oppe på lista er sikkert fordi hun var på NRK TV i beste sendetid i går. De viste en film fra da hun, til tross for at hun er lam var på topptur i høst.  Sterk blogg fra en sterk kvinne. Les, og fell noen tårer over hvor urettferdig livet kan være. Dette er min favorittblogg. For ei dame!!!

Miniistid på en 10. plass tigger om penger til annonsering for klima.

Sofienils1 viser oss leiligheten etter at de har malt stua. (11)
Speiltvillingene prøver å finne ut hvilke farger hun skal velge når hun skal velge farger i boligen.(19)
Metteask (22) har laget sitt eget stuebord og viser oss hvordan.

Ingrid Aguiluz deler årets første bikinibilder, og skryter samtidig av hvor flink hun er til å trene og hvor fornøyd hun er med kroppen sin. (Jeg tror ikke hun er i Norge)
Marenerdvik(25) skriver og om kropp og helse. Hun er litt pjusk, men skriver om trening og helse.  Leste ikke så nøye, er ikke mitt interessefelt.
Dedication (37) er jo og en livsstilsblogg, nå har bloggeren vært innlagt på sykehus noen dager, men skriver optimistisk om sykehusopphold, kosthold og trening.

På 14. plass er nok en godbit. Pappahjerte Jeg har vært innom denne bloggen før.  Han skriver bra, og denne historien om hvordan han danser seg gjennom Rema er vel verdt å lese.
Doc og Dask (34) er en blogg i samme stil. Ikke like godt skrevet, ikke like god til å lage en fortelling. Men helt grei underholdning. De vasker bil.

Adalsjente (15) skriver og om forhold, og det å slite psykisk.
Monicawinther (32) skriver og om psykisk helse. En tekst som er vel verdt å få med seg, gir grunnlag for litt ettertanke.

Matfrabunnen (18) deler ukes-menyen sin.
Lavkarbomedhanne (24) deler oppskrift på egglatte eller fettkaffe. Dette er et fenomen jeg har sett i det siste, men ikke helt fått med meg hva er.  Nå har jeg sett en oppskrift. Om det er noe jeg kommer til å prøve? Usikker…Har de det på Espressohouse? Slik at jeg kan prøve det laget av en som burde være profesjonell barista. (Usikker på om alle på Espressohuse i Hønefoss er det…)
Vibbedille (26) som vanligvis er en hyggelig strikkeblogg med mye klok hverdagsvisdom, er og på sunnhetskjøret og deler oppskrift på ingefærshot, som skal være utrolig sunt.
Spisogspar (27) har oppskrift på lavkarbo-snop.
Lailasmat (31) gir oss oppskrift på “falsk fårikål” Fårikål uten fårekjøtt men med kjøttboller.
Mathiolok (39) deler oppskrift på havrepizza, som er en litt sunnere pizza.

Konatil (21) deler tanker om livet sitt som heltidsblogger. Både hun og mannen har levd som fulltidsbloggere frem til nå. Siden jeg har tjent rundt 50 kroner på bloggen de siste 8 årene er det noe jeg ikke har forstått. Straks setter jeg meg som mål å få til min førsteavtale som gir penger i kassa i løpet av året. Gode tips om hvordan mottas med takk
Villapaprika (29) deler også tanker rundt livet som blogger..

Auroragud (23) forteller oss 5 ting vi ikke må si til typen vår. Hvis hun har skrevet de i prioritert rekkefølge, er det viktigste du aldri må si til typen din at han har liten tiss,
Julia Nyland (35) har et innlegg som er noen dager gammelt.  Det provoserte meg da jeg leste det. Jentungen forstår ikke hvorfor hun må jobbe, og hevder at

Hadde ikke vi mennesker lidd av angst, stress, bekreftelsesbehov og prestasjonsjag for å føle seg komplett ville vel ingen jobbet. 

En av de mest hjernedøde setningene jeg har lest på lenge.. (Merk, det er setningen som er hjernedød, ikke bloggeren)

Annais (30) skriver om gode bukser for lange bein.

Meglerfrus innlegg (38) er bare en lang beskrivelse av hvor jævlig livet er.  Kanskje er jeg stygg når jeg får inntrykk av at hun er en sånn som koser med misnøyen, og egentlig ikke har det bra hvis hun ikke har det grusomt.

Når jeg nå har lest meg gjennom de siste innleggene til de bloggerne som er over meg på lista, systematisert og analysert har jeg kommet frem til at mat er tingen!  Det er det temaet flest av de 39 skriver om.  Så i dag skal jeg ha et innlegg om mat.  Siden jeg er så heldig å nyte medbragt kokk, og det er Gamle Gubben Grås tur til å lage middag, blir det en bildeblogg hvor Gamle Gubben Grå lager dagens middag. Salat med asparges, fetaost og pinjekjerner. Han blir sikkert fra seg av glede når han får greie på det. (Både at vi skal ha kaninfor til middag, og at han skal bli bloggstjerne.

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Gleder meg til du skal si litt om oss som ligger under deg på lista også. Morsom lesing, og nå slipper jeg jo å gå inn på alle disse toppbloggerne for å se hva som skjer også. Det er befriende! Tusen takk.

    2. Leser lite av di på toppen.. Av og til innom kokken også pleiere jeg å ta en titt innom Stina siden jeg “kjenner “henne litt fra før.. Er nok mange blogger som kunne vært inspirerende og fine å følge..men jeg prioriterer di jeg har litt “kontakt”med … Godt nytt (blogge)år til deg <3

    3. Tusen takk for herlig og objektiv oppdatering. Nå trenger ikke jeg lese for å oppdatere meg, men strengt tatt hadde jeg nok ikke gjort det heller. Jeg er ikke på den lista siden jeg bruker WordPress. Og du, send meg et lite hint når du har funnet ut hvordan du skal tjene penger på bloggen 😉 Jeg har nemlig en følelse av at blogg er ut, og har vært det lenge og Snap og Instagram er inn.

      Uansett, her var et herlig sted og jeg kommer snart igjen. Godt nyttår forresten, det er vel lov å si det fortsatt.

      1. Godt nytt år. Jeg kommer nok til å dele hvis jeg skulle slumpe over å finne ut hvordan man oppnår å bli rik på blogg, eller i det minste en aldri så liten sponsing.

    4. Mat og håndarbeid, i tillegg til helse og sminke/utseende ser ut til å funke. Egentlig litt spesialiserte blogger ser ut til å dra lesere. Men kommer an på nisje da 😀

    5. Trivelig lesning i natten her jeg såvidt greier holde «gluggene « åpen… 🙂 tror jeg må innom han som danset på rema også…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg