Hva har jeg egentlig sagt ja til nå?

Da jeg kom tilbake til hotellrommet i går kveld så jeg at jeg hadde fått en mail og en telefon fra to forskjellige Rødt politikere. Hun som er listetopp hadde sendt en mail om kursing for folkevalgte som vi skal på. Lederen i Rødt på Ringerike hadde ringt.  Det var for sent å ringe tilbake, men jeg antok at telefonen oģså gjalt skoleringen.

I dag etter frokost ringte jeg opp igjen til lederen vår. Tenkte det var en rask avklaring om hvorvidt jeg skulle delta på den skoleringen eller ikke, og siden Nanna alt har meldt meg på så….

Det var iikke det han ville.  Han ville ha meg med i arbeidet med å snekre sammen Viken Rødt. Fylkene Akershus, Østfold og Buskerud skal jo slås sammen til storfylket Viken. Fylkeslagene i de gamle fylkene opphører og man må lage et nytt fylkesparti. Ville jeg være aktivt med i det arbeidet?

Jeg ble litt overrasket der.  Jeg har vært i mot regionsreformen, mener Viken fylket er en merkelig konstruksjon og har ikke orket å erkjenne at dette store fylket er en realitet. Men det er jo vedtatt, og jeg må jo forholde meg til det.  Jeg ba om å få litt betenkningstid. Jeg er jo i Amsterdam med forbundet. Jeg har NRF hjernen på, ikke politikerhjernen.

Resten av møtedagen var jeg ukonsentrert.  Hva ville jeg, og hva har jeg overskudd til? Og hva ville være viktige saker i Viken?  På ettermiddagen konkluderte jeg at, jo, dette arbeidet kunne bli interessant. Dette ville jeg være med på. Men at det medfører at det er mye jeg må sette meg inn i. Hvilke oppgaver skal egentlig disse nye fylkene ha? Hva er viktig for Rødt, og ver det forskjellig i de tre nåværende fylkene? Mye svirret rundt i hodet mitt.

I kveld ringte jeg til leder og så at ja, jeg ville stille meg til disposisjon til å være med i det arbeidet. Han var glad for det, og så at antakelig kom nominasjonskomiteen til Viken Rødt til å ta kontakt med meg for en plass på lista til valget på fylkestinget til fylket Viken.  Og ja, jeg hadde fått med meg i samtalen tidligere i dag at et Ja til å delta i arbeidet fort kunne bety et Ja til å stille til valg til fylkestinget.

Jeg avsluttet samtalen og tenkte med skrekkblandet fryd, Hva har jeg egentlig sagt ja til nå?

4 kommentarer
    1. Bare vent, dette går rake veien inn på topp100 etterhvert også. 2019 blir et bra år for deg, selv med pitabrødpupper og ..ugh..rød bh.. ( politiske pupper? Hmm)
      Det er bare å gratulere her 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg