Hva slags innhold ønskes?

Er nede på en 14. plass igjen i dag. Slått av innlegg om fiskeboller og søte bilder av katter. Det er derfor jeg har funnet frem et arkivbilde av Charlie Chihuahua til å illustrere dette innlegget. Vi hadde tomatsuppe til middag i går, hvis noen lurte. Tok ikke bilde.

Leser om mennesker som har travle dager og kjenner på et stikk av misunnelse. Jeg savner det gamle livet mitt! Samtidig har de to siste ukene med en kranglete rygg vist meg med all tydelighet at jeg ikke hadde klart det livet lenger. Når du så vidt klarer å reise deg fra stolen klarer du ikke å løpe av sted når traumealarmen går. I dag er det kommunestyremøte. Jeg regner å bli sittende i en 6 -7 timer, selvsagt avbrutt av noen pauser og et par turer opp på talerstolen. Jeg kommer til å putte inn på med smertestillende og håper det går bra.

Irriterer meg over at blogger som egentlig har vært døde siden 2018 og som holdes kunstig i live ved et innlegg i året for å holde bloggen “levende” oppnår flere klikk enn bloggen min. Jeg må nok bli flinkere til å promotere bloggen min og legge igjen lenket i øst og vest. (sukk).

Ukemenyer både til frokost og kvelds. Jeg klikker meg oppover på lista og sukker demonstrativt høyt. Så langt er det bare Strikkekjerring som har levert et innlegg som har ført til videre refleksjon, og den refleksjonen var at jeg savner mitt tidligere liv.

Noe jeg ikke har savnet er Rosa-bloggere ala Stina som nå er tilbake på bloggtopplista. I innlegget hun postet I går 1. februar forteller hun oss om nyttårsforsettene sine. Ja du leste riktig. Nyttårsforsetter 1. februar. Sånne som å ikke spise sukker (uten om i drinker), trene mer og ta mer vare på seg selv.  Når skal den kvinnen komme ut av skapet undrer jeg mens jeg skroller meg gjennom innlegget. Det et illustrert av hele 7 bilder av damen inne i ditt eget klesskap.

Endelig et interessant innlegg på 6. plass. Det er Doc og Dask som har foretatt en “vitenskapelig” undersøkelse. Vi mennesker hevder at vi ønsker det naturlige, vanlige menneskers hverdag usminka og ærlig. Men det følgere til Doc og Dask gir mest respons på alle hennes sosiale media er «penere» bilder, bilder som inkluderer alkohol, og bilder hvor hun er skada eller på sykehus. Estetisk riktig, fest og uhell er det folk vil ha er hennes konklusjon.

Jeg tror hun kan ha rett i det, og fortet meg, som dere ser, å poste et bilde med alkohol. Altså bilde av alkohol. Jeg poster ikke med alkohol i blodet klokka 7 om morgenen.

Monica har et innlegg om det å være mamma på avstand. Bruk noen sekunder på å reflekter litt over hvordan det må føles, spesielt på merkedager. Sender Monica mange varme tanker.

Jeg arbeider meg videre mot toppen. Leser om garnpakker som heldige lesere har vunnet, og går videre til å lese om vårfølelser. Vivian skrever om hvor deilig det er at det går mot vår. En følelse jeg og virkelig føler på. Januar har vært tøff i år. Likevel er det en vesentlig forskjell på meg og Vivian. For selv om jeg synes vinteren er endeløs lang og i mine svarteste øyeblikk kanskje har tvilt på om våren vil dukke opp en gang langt der fremme, så har jeg jo innerst inne visst at det kommer en vår. Selv om ingen kan være sikker har jeg vel og hatt troa på at jeg kommer til å oppleve denne våren og forhåpentligvis en 20 -30 flere vårer.  Vivian har ikke kunnet ta som en selvfølge at hun ville oppleve en ny vår. Nå begynner hun å se de første vårtegnene og har troen på at hun skal få oppleve en ny vår. Slike innlegg gjør inntrykk, og setter ens egen lille vinter-depping o perspektiv.

Så får det ikke hjelpe at drt var et innlegg om potetsuppe som gikk av med seieren og fikk over 40.000 klikk.

 

 

8 kommentarer
    1. Ja, åssen får de det til? ….kan vi spørre. Blogge i ny og ne og kanskje bare 1 gang i halvåret, og likevel havne høyt opp på lista. Har lurt jeg også, men er ikke så tøff som deg, så tør ikke å skrive om det😝 De er kanskje på Tictoc, Snapchat, Instagram, FB og YouTube…… Og hva nå alt dette heter🤓

    2. De som ligger på topp bruker masse hjelpemidler ja..Som Gunn nevner over her.
      Gidder ikke styre med det jeg..Jeg vil lese om mennesker og bli kjent med dem..Hva de driver med, hva de fyller dagen med..Hva de spiser til middag..etc..Handel fra Fretex og bruktmarkeder. Hva de strikker på for tiden..Og de bør gidde å svare når man kommenterer..

    3. Ikke så godt å vite hva andre vil lese, men å skrive noe man ikke mener eller er interessert i går jo ikke.
      Håper dere fikk gjennomslag for sparing av arbeidsgodtgjørelsen i dag.
      I vår kommune har det vært diskutert hvordan taksering til eiendomsskatten skal gjøres i kommunestyremøtet i dag.😨

      1. Ingen andre partier enn Rødt og SP synes det var problematisk å sende ut på høring at vi ønsket mer penger til oss selv. Det var jo bare en høring. Det var jo ikke sikkert de kom til å stemme for den hevingen når saken kom opp til endelig behandling…
        Jeg var temmelig oppgitt og rimelig tydelig siste gangen jeg var på talerstolen i denne saken. (I det minste i følge lokalavisas utskremte som jeg snakket med i ei pause.)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg