Hvor er lommeboka mi?

Jeg var på vei hjem fra et møte på rådhuset. Skulle innom  Kiwi på veien og et par andre ærend. Men hvor var lommeboka mi?

Jeg endevendt veska. Ut med nettbrett, notatblokk og papirer. Ingen lommebok. Ja, jeg bruker fremdeles lommebok. Hm, jeg synes jeg har skrevet noe slikt før… Men det er lenge siden. Helt tilbake i 2016. Lommebok på avveier…

Jeg har ikke brukt lommeboka i dag. Den ligger sikkert igjen hjemme. Ergerlig på meg selv drar jeg hjem. Men der finner jeg ikke noe lommebok. Både Gamle Gubben Grå og jeg går systematisk til verks, men lommeboka et og blir borte.

Jeg endevender bilen. Gamle Gubben Grå endevender bilen. Ingen lommebok.

Gamle Gubben Grå endevender veska mi. Nei, han finner heller ikke lommeboka. Hvor kan den være?

Jeg vet at sist jeg brukte den var på Kiwi i går kveld. Jeg kan selvsagt ha glemt den igjen der, eller mistet den på vei til bilen…

Gamle Gubben Grå påstår han er sikker på at han så den i veska mi i går kveld. Jeg forfølger ikke hva han gjorde i veska mi. Men hvis Gubben har rett må jeg ha mistet lommeboka i løpet av dagen i dag.

Jeg rota etter noe i veska på parkeringa utenfor personalinngangen på jobben. Kan den ha ramla ut da? Etter det var jeg på kontorplasser min på tillitsvalgts-kontoret. Kan lommeboka ha hoppet ut av veska da? Jeg hadde problemer ned pc’n så jeg forflyttet meg til kontoret på jobben. Er det det jeg har mistet lommeboka?  Etterpå dro jeg som sagt på et møte på rådhuset. Også der kunne selvsagt lommeboka ha stukket av fra veska.

Det er ikke med noen god følelse i kroppen at jeg kjører rundt på leiting etter lommeboka.
Og det passer utrolig dårlig å miste den akkurat nå!  Jeg skal til Bergen i helgen, og da hadde det sikkert vært kjekkt med et bankkort. Jeg skal kjøpe togbilletter til Bergen. Det er lite med bensin på bilen  Og, ja jeg skulle ha handla inn mat. For ikke å snakke om alt plunder og heft som følger med å miste ei lommebok.
Når jeg tenker meg om passer et vel i grunn aldri å miste lommeboka.

Førstestopp er sykehuset.
Jeg spør den hyggelige dama i ekspedisjonen i vestibylen om hun ikke tilfeldigvis hadde fått inn lommeboka mi?
Det hadde  hun selvsagt ikke.
Så låser jeg meg inn på tillitsvalgts-kontoret.
Og der, der, midt under skrivebordet ligger lommeboka mi!!!!
Utrolig letta og glad kan jeg puste lettet ut.

 

10 kommentarer
    1. Det er sååå typisk! Det er lenge siden eg la lommeboka “på hylla” av den grunnen du skriver om 🙂 Nå har eg bare en kortholder med kortene i, og skulle eg glemme den, ja så har eg Vipps! Det er noe av det beste som er oppfunnet! Eg har mer enn en gang glemt kortet når eg handler og da er det bare å Vippse 🙂 Så enkelt og sååå greit 🙂

    2. Etter at jeg flyttet tilbake til gamlelandet for halvannet år siden har jeg ikke hatt kontanter på meg. Derfor fant jeg ut at lommebok var overflødig. Kjøpte meg en sånn snerten kortholder i stedet. Den går også an å miste, eller glemme hvor man har lagt… Tru mæ!
      Godt du fant din igjen på begynnelsen av runden! Eneste ulempen med å finne den er vel at du slapp å spare penger. 😱

      1. Går helt greit å glemme hvor man har lagt alt fra mobiltil bilnøkler, og lommebok.
        Penger får man brukt, lommebok eller ikke. Og det er sjelden det er kontanter i lommeboka

    3. *Den følelsen* når lommeboka, eller for mitt vedkommende, når mobilen med kortholder i dekselet er borte…

      Jeg blir superstressa når det skjer, og klarer ikke roe meg før kort og mobil er lokalisert igjen.

      Ble frastjålet veska mi med alt innhold på danskebåten en gang for minst 30 år siden. Glemmer det aldri. Det ble en billig tur, om ikke annet😉
      Godt den kom til rette!
      God tur til Bergen.

    4. Uff, det var ingen god følelse! Godt du fant den igjen tilslutt! Lommeboka ligger alltid i veska, og har heldigvis ikke ramlet ut ennå. Nøkler derimot legger jeg på mange steder, og kan være vanskelige å finne igjen. Bilnøkkelen skal man helst ikke somle bort når man har det travelt ihvertfall! Det å ha kort i etuiet på mobiltelefonen er egentlig genialt, for den kan man ringe opp og finne, men det hadde ikke vært til stor hjelp om tlf. hadde blitt liggende på kontoret.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg