Hvor lårer bikkja puddingen?

I går var jeg ute og gikk tur med Charlie Chihuahua oppe der vi bor. På alle boligfelt er det noen som er flinkere med uteområdet og hagen enn oss andre. Du vet slike steder som alltid er striglet, og hvor ikke et eneste løvblad rekker å nå bakken om høsten før riva eller løvblåseren er der og gjenskaper orden.

Ved en slik hekk fant Charlie Chihuahua det hensiktsmessig å avlevere pølsa.  Vi har alltid med oss hundeposer og bruker de hver gang. Det er ikke det. Men når du må ned i grøfta og under hekken for å få opp skiten, ja da kan det hende at man ikke får ned hver eneste dråpe. Spesielt hvis avføringen er litt løs og bakken litt våt.

Ikke nok med at det var feil hekk Charlie valgte som sitt avtrede, folka i huset var ute i hagen og drev med – ja du gjettet riktig – klipping av hekk. Høstklipping og nøye undersøking av hver enkelt hekkeplante for å se om noen burde skiftes ut. Jeg liker å ha et godt forhold til naboene så jeg plukket nesten området tomt for vissent gras, løv og rusk der jeg sto krokbøyd under hekken  Ville  være sikker på at jeg fikk med meg hver mikroskopiske del av hundedriten.

I dag gikk vi tur nede I sentrum. Labba rundt litt sånn på måfå.  Ved et hagegjerde vi gikk forbi hang det en plakat med tegning av en hund som sto på tre bein og markerte. Over tegningen var et stort rødt kryss.   Tydelig at der i gården var ikke så mye som en dråpe hundetiss velkommen.

Vi rundet hjørnet, fremdeles samme eiendom. Og der, tett inn til hagegjerdet tenkte Charlie Chihuahua “Må man så nå man” og satte seg godt til rette for å få levert en pudding.  På ny sto jeg tvekroket og nærmest støvsugde området for alt som kunne ha så mye som en mikropartikkel med hundeeterlatenskaper.

Hvorfor velger hunden min ut de “fineste” stedene for avlevering av varene?

4 kommentarer
    1. Ha-ha, jeg er sikker på han gjør det helt bevisst!! 😀 Han ser at det er noen som trengs å “jekkes ned” litt, og sier akkurat hva han mener om sånn striglet-het 😀 Stakkars deg som må opp med “støvsugern” 😀

      1. Å plukke opp går helt greit. Men hvis folk står og glor på deg med et anstrengt blikk så blir man fort litt stressa…
        Skal ikke se bort fra at Charlie gjør det bevisst. Som eier så hund er det noe som heter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg