Hvordan gjør du din lørdag perfekt?

Jeg klarte å få opp lesertallene mine litt i går.  Har i det minste bikka 1.000 sidevisninger igjen. Det er bra!  Steg en plass på lista over toppbloggere og, så i dag er det bare velstand. Sitter her og smiler fra øre til øre.

Hvordan gjør du din fredag perfekt? spør Vibbedille.  Egentlig et godt spørsmål på to måter.
For det første, Hva er en perfekt fredag?
For det andre Hva gjør du for at dagen din skal bli perfekt?

Jeg overfører spørsmålet til dagen i dag. Hvordan gjør jeg min lørdag perfekt?

Jeg tar underspørsmål en først,
Hva er en perfekt lørdag?
For meg er en perfekt lørdag omtrent slik:
Frokost med te, blogging og papiravis.
Så svinger Gamle Gubben Grå og jeg oss i Drømmehuset, vasker og rydder slik at huset blir helgefint.
Etterpå blir det en tur til byen og kaffelatte på kaffe’.
Hjemme igjen, lesing av helgeavisene i kurvstolen på trammen eller terrassen mens Gamle Gubben Grå lager middag. Gjerne med et glass vin, ingefærøl og kanskje maule noen friske jordbær?
Resten av kvelden ute på terrassen eller trammen sammen med Gamle Gubben Grå. Rolig samtale, lese bøker eller aviser. Noe godt i glasset, og selvsagt ostepopp.
Det er ikke så mye som skal til for at min lørdag skal bli perfekt.

Hva jeg gjør for at lørdagen skal bli slik?
Ikke mase på Gamle Gubbe Grå.  Slik at formiddagen blir brukt til husarbeid og ikke krangling eller surmuling. Morsommere å danse rundt med moppen og klaske Gubben  forsiktig på rumpa med støvfilla, enn å se han ligge demonstrativt på sofaen med øynene igjen, mens jeg småbannende vasker gulv.
Eller at vi hyler og skriker mindre hyggelige ting til hverandre mens vi rydder og vasker med sinte bevegelser.
Kan og være lut å være flink med husarbeid hele uka, så ikke lørdagslista blir for lang.
Kommer vi over den kneika, går lørdagen liksom på skinner av seg selv.

Dette blir sikkert og en bra lørdag.  Men den blir ikke perfekt.  For i dag blir vaskefilla og papiravisen byttet ut med sakspapirer og møterom.  Trammen på Drømmehuset blir byttet ut med hotellovernatting, og det blir ikke Gamle Gubben Grå som lager middagen.
Nå må jeg få pakket bagen, tatt en kjapp dusj og komme meg avgårde. Fylkestingsgruppa i Rødt Viken skal ha siste møte før ferien.
Vi blogges

8 kommentarer
    1. Du skal ha ros for at du tar tak i medbloggere😊hadde det ikke vært for deg så hadde jeg ikke lest så mange her inne😊God helg😊

    2. Herlig lørdag hos deg. min lørdag pleier å være mye styr. Handler og sånn for mamma og rydder huset hennes og vasker tøy etc..etc…Går mange timer til dette hver eneste lørdag! Og hjemme sånn 1800 tiden, da er jeg pumpa!
      I dag lot jeg det være, her på Kråkerøy er det kaos på grunn av Idyllfestivalen og jeg gidder ikke bruke bil, og
      sønn min jobber der…Så da ville jeg være hjemme her før han dro på jobb.
      Godt dere koser dere masse….Nyt slike lørdager!

    3. En annerledes lørdag for deg idag! Min har vært som de stort sett pleier…. jeg er jo ute med bobilen – ute fra morra til kveld – går mye og koser meg med å ta bilder og sole meg litt og lese osv….! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg