Gamlehytta skal bli ny del 13?

Fredag kvel dro Gamle Gubben Grå og Yngste Sønn på hytta. Jeg nektet å være med. Reise på hytta klokka 20 om kvelden. Framme til leggetid og det var meldt styrtregn hele helga. Niks. Njet! Jeg og Charlie Chihuahua ble hjemme.

I går morges sendte Gamle Gubben Grå et bilde. Ovnen var montert, uten at “Ovn-mannen” har gitt oss beskjed. Gledelig overraskelse!  Gleder meg til å komme på hytta, fyre opp i ovnen, nyte varmen og ta noen fine interiørbilder. Gamle Gubben Grå er flink til så mangt, men er liksom ikke en guru på interiørstyling før han tar bilder.

Litt senere på dagen dukket dette bildet opp. Yngste Sønn, blikkenslagerlærlingen i et taktekkerfirma, i gang på å fikse noen beslag på taket som Gamle Gubben Grå ikke helt hadde fått til.  Flott å sitte hjemme og kontrollere at arbeidet blir utført 😊

Det gikk ikke mange minuttene før dette bildet dukket opp. Nytt lokk på brønn. Dette blir bra. Tommel opp ble sendt tilbake.

I kveldinga avsluttet de arbeidsdagen med å sende meg dette bildet. Pumpa montert på brønn. Slutt på å ligge med overkroppen halvveis ned i brønn og øse vann med ei øse. Flinke mannfolk jeg har.

Og Gamle Gubben Grå er blitt en ekte blogg-ektemann. Sender bilder så kjerringa kan skrive blogginnlegg om hytteoppussing selv om hun befinner seg mange mil fra hytta.

 

2 kommentarer
    1. Dette så veldig bra ut da, – flinke karer du har! Koselig med en sånn ovn hvor man kan se flammene, og utnytter sikkert veden bedre enn den gamle.

      1. Det blir kos å se flammene. Vi hadde en Jøtul 4. God ovn, men utrolig stygg!!!! Gleder meg til å få testa ut den nye ovnen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg