I dag ble det bytur!

Gamle Gubben Grå har en avtale om når vi har gått Drømmehuset sånn noenlunde i vater til helga, og alle tingene jeg har satt opp på lista er utført sådrar vi til Hønefoss og koser oss på kaffe’. Det forutsetter selvsagt at vi blir ferdig med lista før dagen blir kveld.

Det har ikke vært mange lørdager med byturer i sommer, for jeg har hatt det mef å ha en ganske så lang liste når helgen kommer. Men i dag var vi skikkelig flinke!! Jeg kunne stryke siste ting på lista mi rundt 14.40.

Noe av det siste jeg gjorde var å rive resten av tapeten I gangen. Det var både varmt og slitsomt, så jeg unnet meg en liten strekk før jeg hoppet i dusjen.  Eller muligens mer kreket meg inn i dusjen. Den tapetrivingen leiter litt på ryggen.

Så ble det bytur- og siden vi var litt i seneste laget til lunsj ble det middag ute i dag. Enkelt, greit og ikke minst godt.  Middag, dessert og kaffe i bakgården på Rumi. Jeg elsker den restauranten. Tok ingen bil5i dag. Dere vet meg og mat. Spesielt når jeg er sulten, og jeg var sulten i dag.

Nå er vi hjemme igjen. Det er fremdeles litt for varmt å sitte ute på trammen eller terrassen. Jeg tror jeg tar meg en liten strekk og en høneblund på sofaen. Jeg var tross alt oppe før klokka 6 i dag.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg