I dag skal vi grille pølser!

Jeg hørte hvordan regnet byttet ned utenfor vinduet da jeg våknet I dag morges.  Det virkelig plaske ned med kaldt, tungt november-regn.  Jeg hadde lyst til bare å bli liggende under den varme dyna og høre på regnet. Heldigvis hadde jeg ikke første aktivitet før klokka 9, og kunne ligge lenge. Vanligvis starter første aktivitet 7.45.

Det regnet fortsatt da jeg gikk ut døra litt før 9. Såpass at jeg fant det nødvendig å ta på hetta og lukke jakka selv om jeg bare skulle bort i en nabobyggning for å trene bevegelighet og avspenning.  Det skal litt til før jeg ser behov for hette. Jeg liker litt regn i håret

Under “aktivitetsdagen” senere i dag skulle vi ut på tur oppe i skogen fikk vi beskjed om.  Forsamlingen virket ikke så lystelige på den ideen, men den overivrige fysioterapeuten lot seg ikke affisere av det. Regnet skulle slutte presis klokka 11 når vi skulle dra av sted, fikk vi høre. (At yr sa klokka 13 lot hun som hun ikke hørte). “Og” kunngjorde hun med strålende øyne; “vi skal grille pølser!”

Jeg var speiderleder på 1980-tallet.  Jeg slet hardt med å motivere 8 år gamle “ulvunger” til å gå på tur i regn og tåke den gang, selv om jeg lovet dem at vi skulle grille pølser på bål.  At sotede, halvvarme grillpølser skulle virke noe mer motiverende på førti- og femtiåringer  i 2021 stiller jeg meg tvilende til.

Jeg slapp pølsene og fikk eget opplegg. I følge timeplanen min hadde jeg fri mellom 10.15 og 11.30, og hadde da lagt inn et telefonmøte i den pausa. Når de så fremskyndte aktivitetsdagen en halvtime røyk mine planer. Noen møter er det liksom greit å få gjennomført. Jeg må jo skape meg et liv etter dette oppholdet.

Det regnet fremdeles litt  da jeg gikk ut klokka 11.30. Tung, grå tåke lå over skogen.  Da jeg avsluttet turen min en times tid senere hadde regnet økt i styrke.  Jeg håper de andre har kost seg godt med grillpølser. På oppslagstavlen leser jeg at vi skal ha lasagne med torsk til middag. Kjenner jeg gjengen rett ser de ikke på det som en høydare heller.

 

 

 

2 kommentarer
    1. Surt vær, jeg gikk til jobben. Herfra 0645 og fremme 0800 i regn og blåst…
      Kaffen smakte bra da jeg kom frem kan du si..
      Hjemover skinte sola, det var deilig! Eller sol og sol, det var nok månen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg