I dag tidlig blogget jeg ikke….

Ideen om å lære av A-laget, sikte mot toppen, ga utslag. Jeg vandret fra en 32. plass til plass nummer 28.  1.100 klikk på et innlegg om gras. Hvorfor har jeg ikke forstått før at det var det som skulle til?

Jeg har vondt i ryggen, vondt i det maltrakterte beinet og vondt i hele meg.   Noen vil hevde at jeg skriver dette for å få klikk. Noen vil hevde at jeg skriver dette fordi jeg må hærme etter andre i stedet for å skape min egen blogg. Noen vil si at jeg har “vondt i viljen” eller er lat. Noen sier det er for å få medfølelse  Samme hvilken teori du heller til, så har jeg like vondt.  Kan godt tenke det er psykosomatisk, men det er like vondt for det.

Jeg må huske på å bestille time hos fastlegen, forresten. Tid for den halvårige kontrollen.

Gamle Gubben Grå og jeg deler seng, hvis noen skulle lure.  Vi og Charlie Chihuahua.

Snakket med Datter i telefonen på onsdag.  Det var en fin samtale.  Hun er opptatt av julegaver, av hva hun skal kjøpe til familiemedlemmer. Flott jente, veldig glad i Datter.

Når vi snakker om familie. Er glad i sønnene mine og.  Selv om en av dem er litt vel trøtt om morgenen.

Jeg mener det jeg skriver. Jeg blogget ikke i dag morges. Fikk ikke skrevet ferdig dette innlegget før arbeidsdagen kallet. Men nå er arbeidsdagen over og jeg kan kose meg med å skrive til dere. Jeg liker å blogge, men jobben kommer selvsagt først. Noen ganger blir innlegg liggende som utkast i både en og tre dager før jeg får postet dem. Selv om de er skrevet i nåtid, eller det står i går er det ikke sikkert tidsangivelsen stemmer.  Jeg ser på det som kunstnerisk frihet. Jeg gjør det ikke for å lure dere.

Nå er det helg. (Og det stemmer faktisk). Jeg må bruke helga til å hente meg litt inn. Hvile ryggen som slo seg vrang da jeg skulle knyte skoa i dag morges.

Det er mange måter å hente energi. Det er sjelden sofa og Netfix er måten å lade batteriene på i lengden  Noen gjør det på treningssenter. Noen liker å løpe, gå på ski eller å sykle. Jeg driver med politikk. Jeg er sjelden så gira, så full av energi som når jeg kommer hjem etter en skikkelig debatt. God sliten. Slik sikkert dere som trener er etter ei skikkelig treningsøkt. Vi er forskjellige. Noen trenger å trene hodet og, ikke bare låra.

Jeg er ufattelig glad for at jeg startet denne bloggen. Mitt pusterom i hverdagen. Noe som gir energi. Akkurat som politikk.

Nå skal jeg reise hjem til Gamle Gubben Grå.  Lage risotto med parmaskinke. Ta et glass rødvin. Hvile ryggen på sofaen under pelspleddet.

Takk for at dere leser. Virkelig. Takk for at dere gidder bruke tid på tankene til denne halvgamle kjerringa.

 

 

18 kommentarer
    1. Bra du klatrer oppover igjen og har fått snusen i gull…..
      Jeg leser vet du, selv om det kan glippe noen få innlegg..Kos deg og slapp av nyt mat og vin og gubbe og hund!

    2. Det er befriende å lese “tankene til denne halvgamle kjerringa.” Dagens høydepunkt etter nettavisene (som ikke alltid er like lystelig lesing). Godt at bloggingen gir deg pusterom og energi. Da har vi deg lenge. 🙂 <3

    3. Lise.
      Elsker bloggen din jeg. Sliter med ryggen jeg også. Vet hvordan det føles. God bedring og god helg til deg og dine:)

    4. Så herlig å nyte fritiden med det som gir lyst og energi. En politisk debatt gir både hode og tanker masse energi og ikke minst adrenalin. En god debatt er en stor dose vitamin innsprøytning. Nyter helgen som bare du kan. Så ser jeg frem mot en ny del i krimmen.

      1. Ny del i krimmen ble lagt ut rundt midnatt.
        I dag skal jeg nyte dagen med å gjøre akkurat det jeg har lyst til. Ingen planer. Først blogging, lesing av blogger og frokost.

    5. Har vært lite kommenterende og lite lesende den siste tiden. Det kan være et godt tegn. Da holder jeg jo på med noe “nyttig”. Kanskje.
      .
      Hvil deg, borger, det har du fortjent. Enkelte har omskrevet dette utsagnet fra Henrik Wergelands dikt, til Hvil deg borger, det har VI fortjent. Nei, ikke her. Du fortjener den hvile du kan få. Gjennom en helg, som skal fylles med annet enn jobb, etter det jeg forstår. Du byr mye på deg selv uten å være det minste utleverende eller privat. Det forteller meg at du tar dine indre tanker annen steds hen. Og det er lurt. Her er nok Gamle Gubben Grå særdeles viktig.
      God helg til Hønefoss! 🙋‍♀️

    6. Jeg regner med at du bruker tiden din på noe som er nyttig for deg.
      Denne helgen skal jeg hvile. Hente meg inn og samle energi.
      For tiden er det mange tanker som rører seg i kjerringhode. Litt mange til tider. Men jeg har gode støttespillere som jeg kan sortere tanker med. Gamle Gubben Grå er en av dem. Datteren, to kloke søstre og gode venner er andre gode samtalepartnere og rådgivere.
      Jeg er en åpen og ærlig person, men blogg er ikke stedet for å dele alle tanker som surrer i kjerringhodet.
      God helg til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg