Ikke en omgang til…

Siden nyttår har omgangssyke preget Drømmehuset. Den ene etter den andre har vært nede for telling. Jeg har vasket og spritet hender og holdt avstand. Vi er jo blitt gode på smittevern i løpet av et par år med pandemi. Lenge trodde jeg at jeg skulle klare å styre unna, men i går var det ubønnhørlig min tur.
Fokuset endret seg raskt fra å være en knallhard samfunnsrefser til å ligge i fosterstilling og kun ha fokus på egen selvmedlidenhet.

Kanskje like greit. For i går kunne jeg fort ha hamret løs på tastaturet og oppført meg som en nyttig idiot. Handlet akkurat slik noen ønsket jeg skulle gjøre. Jeg er glad jeg ikke gjorde det. Noen mennesker fortjener ikke den oppmerksomheten de søker.

I dag vil jeg heie på Monica som i dag har tatt et langt skritt for å stille opp for seg selv. Tatt grep hun burde ha tatt for lenge siden for å kutte de bånd og den makt en person har hatt over henne. Slik står det respekt av!
Nå kjenner jeg ikke hele historien, kun Monicas versjon slik hun har skildret det på blogg.
Men hun har tatt grep. Gått til politiet, så blir det opp til dem og undersøke saken og ta de skritt som kreves.
Jeg tror det er en mer produktiv løsning enn å føre krig mot tidligere spøkelser på egen blogg.

Men nå, tilbake til sofa og pelspledd. Gamle Gubben Grå kom med en diger tallerken varm mat han har tenkt å sette til livs. Jeg tror det er rester av raguen vi hadde i forgårs. Vel, den matlukta er noe jeg skal styre litt unna akkurat nå, kjenner jeg.
Vi blogges.

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Omgangssyke er det verste som fins.😨
      Takker meg til influensa i stedet for omgangssyke.
      Håper det går veldig kjapt over!😱
      God bedring!🤗👍🏻

    2. God bedring! Glad jeg “bare” ligger med forkjølelse/influensasymptomer. Omgangssyken håper jeg virkelig å slippe!

    3. Heia til deg , og god bedring. Leste en sak hos Nrk.no i går, og kom til å tenke på deg som svært gjerne vil jobbe- Nå har du en gylden mulighet til å starte egen millionbusiness.
      Saken er at i fire år har staten slitt med å finne noen som kan ta røntgenbilder av asylsøkeres hender , som hjelper Norge med å bestemme alderen til asylsøkere. Om de får bli eller må dra. Nå prøver de igjen.

      Ingen av de store private leverandørene av røntgenbilder vil gjøre dette. Adm. dir. Baber Qazi hos Unilabs, uttaler at det blir ikke aktuelt uansett hvor mange millioner en avtale med UDI kan være verdt.

      Heller ikke radiologer ved sykehuset i Østfold ønsker å ta del i denne form for aldersundersøkelse. Grunnen til at fagmiljøer ikke vil delta er fordi metoden anses som unøyaktig, og med manglende vitenskapelig grunnlag… med de tragiske følger det kan få for asylsøkeren.

      Legeforeningen og Rådet for legeetikk fraråder sine medlemmer å ta del i undersøkelsen.

      Så da er det vel bare å hive seg rundt, billedlig talt se gjennom fingrene, kaste alt du har av etikk og moral over bord og starte opp egen røntgenbusiness. Du får helt sikkert den økonomiske støtten som trengs til innkjøp av nødvendig utstyr.

      En ting til.. du må snu om på den franske opplysningstidens store filosof Voltaire sine ord; ” Det er bedre at 10 skyldige går fri enn at en uskyldig dømmes”

      1. Kommer ikke langt uten en radiolog til å bedømme bildene.
        Og siden metoden er omstridt vil det kanskje ikke gavne de asylsøkerne som trenger det. Hvis du er 15 og altså er mindreårig asylsøker så hjelper det ikke hvis skjelettet i hånda di ser ut som du er 18

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg