Ikke så mye som en liten marsipangris

Nå er det romjul, og for meg er romjula en del av jula.  Jeg vil jo ha jul helt til 20. dag jul – i det minste til 13.dag.  Og trodde de fleste så på tiden mellom julaften og nyttårsaften som en del av jula. Men, niks – i følge handelsstanden, i det minste den lokale Kiwi-butikken, er nok jula for lengst forbi.

Nå har matvarebutikkene fristet meg med julemarsipan siden første uka i oktober. I snart 3 måneder har jeg altså sett marsipan i rød innpakning fristende utstilt hver gang jeg skulle kjøpe melk og brød. Og selv om jeg har gått på ett par smeller har jeg standhaftig holdt stand. Jeg ville vente med julemarsipanen til det var jul.

Jeg kjøpte en boks med små marsipanfigurer lillejulaften.  Den ble tom sent på kvelden 1. juledag. I dag hadde jeg planer om å kjøpe litt mer marsipan. En pose med marsipanfigurer, noen marsipangriser eller en ny slik boks.
Men var det marsipan å oppdrive på den lokale butikken? Nei, ikke så mye som en eneste liten marsipangris.

Kjære Kiwi, til neste år håper jeg dere kanskje gjemmer julemarsipanen til skolene er ferdig med høstferien og heller satser på å  kunne selge julemarsipan i jula.

6 kommentarer
    1. Jeg var innom en Rema-butikk idag, og alle julevarene selges ut til halv pris og dermed forsvinner nok marsipangrisene fort. Jula er jo ikke over ennå, – hos oss varer den også til 20. dagen (og begynner ihvertfall ikke i oktober… 😜)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg