Inspirert av Bloggkongen.

Tekoppen har blitt lunken. Charlie Chihuahua forlangte at jeg prioriterte hundelufting NÅ!! da jeg hadde laget meg en deilig kopp te og hadde planer om å starte fridagen med en rolig stund med tekopp og tastatur.
Tok en runde i hundremeterskogen borte i veien her og kom hjem med en hundepose full av matrisker og brunskrubb. Usikker på om det blir frokost eller lunsj.

Men over til Bloggkongen som har inspirert til dagens innlegg. Ja, den fremtidige bloggkongen da for å være nøyaktig. Jeg snakker selvsagt om Allan. Jeg vil og lage en liste over 12 ting jeg vil gjøre i august.

  1. Jeg vil gå tur med hundene. Det har jeg for så vidt allerede gjort enda klokka så vidt har passert 8 denne første augustmorgenen, men jeg kommer garantert til å gjøre det flere ganger denne måneden.
  2. Plukke sopp. Det ar jeg og gjort, men kommer forhåpentligvis også til å gjøre flere ganger før vi skriver september.
  3. Sitte og kose meg med tekopp og tastatur og knotte ned mine Kjerringtanker.

Ser dere, jeg kan allerede krysse av 3 ting på lista og det før frokost på månedens første dag. Ingen kan si at denne kjerringa ikke er effektiv.

4.  Jobbe.
5. Stå på valgkampstand. Rett etter lønnsforhandlinger er vel valgkamp noe av det mest spennende og givende jeg              driver med. Eller, egentlig er valgkamp enda mer spennende og enda mer gøy. Jeg virkelig gleder meg til vi skal             innta torget og starte valgkamp på ordentlig.
6. Paneldebatter. Med en valgkamp følger alltid en eller flere paneldebatter en må delta på. Jeg vet at jeg skal delta på en paneldebatt arrangert av Nei til EU. Per Olaf Lundteigen og Sandra Borch skal innlede etter hva jeg har forstått, og så skal vi fra de lokale partiene debattere fra podiet mens publikum koser seg i salen. Det gjelder å holde debatten på et saklig nivå og samtidig få inn noen gode replikker i argumentasjonen.  Må virkelig begynne å forberede meg til denne debatten. Det er under tre uker til.

7. Feire fødselsdager. Vi er alt invitert til en fødselsdagsfeiring allerede, i tillegg fyller Svigermor og jeg år denne måneden.
8. Nyte sommerkvelder på terrasse og tram.
9. Lese bøker. Eller i det minste få lest ferdig den boka jeg driver med nå.

10. Drikke kaffe-latte. Selv om det har blitt mest is-te i sommer når jeg har vært ute på kafe, regner jeg med at august kan ha noen dager som er såpass kjølige at jeg får lyst på kaffe-latte.
11. Starte den politiske hverdagen igjen. I tillegg til valgkamp starter vi jo opp med politiske møter. Det er siste møte med dette kommunestyret og siste møte i dette hovedutvalget. Hvem som besitter disse plassene etter valget er opp til velgerne å bestemme. Eller kommunestyret da, så fordeler vi plasser i råd og utvalg mellom oss ut fra stemmetallene.
12. Gjøre august til en flott måned med mange gode opplevelser. Med valgkamp og masse engasjement tror jeg det blir en lett oppgave.

6 kommentarer
    1. Du har lagt gode planer for august. Det er kommunevalg. Skal stemme og det går nok greit. Du blir nok ferdig med lesingen. Jeg har lest 5 bøker, og holder på med den 6 boka. Er glad for at leselysten kom tilbake, den lå brakk i flere år.

      1. Det viktigste for meg er at folk bruker stemmeretten.
        Tror nok at jeg blir ferdig med boka i løpet av denne uka. Den er straks på et slikt punkt at man bare må lese neste kapittel. Da pleier sidene å gå fort unna.

    2. Jeg har faktisk aldri plukket sopp. Kjøper av og til et par champinjong, men ellers er jeg ikke så veldig glad i sopp. Jeg er ingen bærplukker heller, men litt blåbær og tyttebær kan jeg la meg overtale til å plukke😉

      Men fødselsdagsfeiring blir det her også, og bryllupsdag har vi i morgen, hele 43 år uten at vi har tatt livet av hverandre

      Men jeg er veldig ivrig når det kommer til bøker og kaffe! Jeg fører lister over leste bøker, og ser jeg har startet på nr 68 så langt i år

      Og jeg har absolutt tenkt å bruke stemmeretten min!

      1. Så bra at du har tenkt å bruke stemmeretten. Jeg er ikke den store bærplukkeren, men sopp er gøy. Jeg leser ikke så mye bøker som før. Har et forbedringspotensiale der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg