Integreringsmidler går til å bekjempe integrering.

Regjeringspartiene Høyre, Venstre og Kr.F. har lagt frem sitt forslag til statsbudsjett. I det forslaget får HRS, Human Right Services  1,8 millioner kroner i støtte.

Som du kan lese av innlegget Det er ikke pent å halshugge læreren  er jeg veldig opptatt av ytringsfrihet.  Men at en organisasjon som HRS skal få lov til å ytre seg er ikke ensbetydende med at de trenger å få støtte over statsbudsjettet, støtte av fellesskapets midler, for å komme med sine ytringer.

Ministeren med ansvaret for integrering får spørsmål om begrunnelsen for at HRS får støtte tilsvarende kostnadene til tre årsverk. Og dama fra Venstre svarer at begrunnelsrn er at det skal medvirke til bedre kunnskap om innvandring og integrering i befolkningen.

Og der datt jeg helt av.

Hvordan kan spredning av uttalelser som fremmer fremmedhat og fremmedfrykt medvirke til bedre kunnskap om innvandring og integrering i befolkningen?

 

10 kommentarer
      1. God, gammeldags politisk hestehandel. Mikropartiet ville få så mye mer i andre hånda… Dette er en svært god grunn for meg til å IKKE bli politiker! Makan!

        1. Vil heller si det motsatte, dette er en svært god grunn til å BLI politiker. Da kan du påvirke, og gjøre verden til et bedre sted 🙂

    1. Jeg engasjerte meg for mange år siden og ble leder av en eliteklubb i idretten. Der foregikk det også hestehandler over en lav (heste)sko. Jeg er ikke laget for sånt noe. Derfor kan jeg ikke være politiker. Andre er mye bedre enn meg til å klare å beholde roen og få noe ut av det. Jeg innser min begrensning.

    2. HRS skaper ingenting, de kun påpeker alle problemene utlendingene skaper. For eksempel, de har skrevet mange artikler om moskeer i Norge og hva som egentlig foregår der. Mener du at dette lager problemer? Jeg tipper du er typen som synes det er bedre å late som om alt er bra og tie ihjel alle problemer. Men det fungerer ikke.

      Hvis en afrikaner raner 10 nordmenn og voldtar en hund i Oslo, så skaper ikke jeg problemer når jeg påpeker hva han gjort, det er afrikaneren som skaper problemer. Du sier du er veldig opptatt av ytringsfrihet. Men det er tydelig at du misliker ytringene til HRS. Hva om du passer dine egne saker og sier det du vil si, også passer andre sine egne saker og sier det de vil si? Du har jo ikke noe med hva HRS gjør. Du sitter hjemme og skriver blogg, du har ikke noe med noe som helst. Jeg tror ikke du vil ha ytringsfrihet, du vil ha ytringsfrihet for den ekstreme venstresiden. Men høyresiden vil du nok helst kvele og fjerne.

      Og integrering er jeg 100% imot. Man integrerer ikke turister. Når Svenne Svensson kommer til Norge så prøver jeg ikke å integrere han, jeg gir han to uker også må han komme seg hjem til Sverige. Så abdulla og ali skal ikke integreres, de skal hjem igjen. Norge trenger ikke integrering, vi klarer oss veldig bra her i Norge. Norge trenger repatriering. Mye repatriering. Og vi trenger det nå. Vi kan ikke være hele verdens sosialkontor og varemstue. Send dem hjem. Jeg så Norge før utlendingene kom hit og det var et paradis. Vi levde i et perfekt land. Nå er Norge altfor likt Sverige, et møkkahøl. Og den eneste grunnnen er frekke, kravstore snyltende utlendinger. Så send dem hjem.

      1. Før du kommenterer bør du kanskje lest hva jeg skrev. Jeg synes det er rart at HRS får penger som er satt av til integrering. Det blir som å gi en tobakksfabrikant penger som regjeringen har satt av til å behandle lungekreft.
        Å lage artikler om hva som foregår i moskeer er ikke problemet. Men mener du at det bør gå av budsjettet som skal brukes til integrering? (Google ordet integrering hvis du er usikker på betydningen.)
        Nei jeg er ikke typen som pleier å tie i hjel problemer. Jeg er typen som står på barikadene for ting jeg tror på nesten hver eneste dag. Jeg er typen som til og med bruker tid på å svare på innlegg fra mennesker som leser en halv overskrift før de kaster seg over tastaturet.

        Jepp hvis et menneske raner og voldtar har samfunnet et problem. a bør vedkommende straffes. Og det uansett hvilken nasjonalitet eller hudfarge han har. Hvor får du det fra at jeg ikke mener det?

        Nei. Jeg mener at folk må få komme med ytringer. Hvis du leser hva jeg skriver så sier jeg at HRS kan få ytre seg, men de behøver ikke å få penger fra det staten har satt av til integrering, penger som er avsatt til å få flyktninger og innvandrere integrert i det norske samfunnet . Det er poenget.

        Jeg har noe med hva skattepengene mine går til. Og at penger stortinget setter av til ett formål faktisk går til det formålet.
        Og nei, jeg har ingen tanker om å kneble høyresida i norsk politikk, heller ikke høyreekstremistene. Men de bør da tåle at andre har andre meninger enn dem.

    3. Den integeringen dere hippiesvin prater om, er at dere integerer dere selv og vårt land inn i arabisk og afrikansk ukultur. Dere har snudd alt på hodet. Hvis utlendinger kommer til vårt land så må de lære seg folkeskikk, regler, kultur og tradisjoner. Det er deres jobb. Vi nordmenn skal ikke lære noe, vi er hjemme. Dette er utlendingenes ansvar og jobb. Jeg løfter da ikke èn finger for å hjelpe ali baba og de 40 fullstendig gale fetterene hans i mitt land, det er de som må jobbe og lære, ikke meg. Men det klarer de ikke, det eneste de klarer er å syte og kreve mer. Så det eneste valget vi har er å kaste svina ut. Send dem til Sverige, svenskene klarer ikke å få nok av dem. Vi kan ikke la folk oppholde seg i Norge når de ikke gjør noe annet enn å snylte og lage problemer. De er ikke i stand til å oppføre seg som folk, så da er det rett ut og farvel. Og hvis de får vanskelig i hjemlandet hvis vi kaste dem ut så får de ha de vanskelig. Det er mye vanskeligere for oss å ha dem her. Jeg har vasset i frekke, kravstore utlendinger i mange år nå og dette har gått altfor lang. De tror vi nordmenn skylder dem noe, de oppfører seg som om de eier landet og vi er bare i veien. Det eneste jeg skylder disse selvgode jævlene er en knyttneve midt i ansiktet. De ødelgger landet vårt, det er den enkle sannheten. Jeg vet at dere hippier ikke bryr dere noe om at landet dere selv bor i brenner ned rundt dere, men dere er idioter. Dere er falske, selvgode, ekle idioter som ruller rundt i deres egne falske godhet. Dere liker å vise verden hvor snille dere tror dere er. Til helvete med det, det siste vi trenger i Norge nå er blind godhet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg