Jeg – en ungdomskrimminel!

 

Jeg må komme med en bekjennelse. Jeg har vært ungdomskrimminell.
En sånn skikkelig tøffing.
En som fortjente dobbel strafferamme hvis jeg hadde blitt tatt.
En det gjelder å slå hardt ned på. Statuere et eksempel.

Du som kjenner meg godt sitter sikkert nå som et stort spørsmålstegn og lurer på hvilke sider jeg har skjult.
Når mellom speideren, skolestrebinga og arbeid hjemme på gården jeg hadde tid til å være hardbarka kriminell.
Og ikke minst, hvilke lovbrudd jeg har begått. Jeg som egentlig fremsto som både litt prektig og forsiktig. Vel det er mye ved meg du ikke vet.

Som for eksempel at jeg har bodd både  på Holmlia OG Stovner.
I følge Sylvi Listhaug er det å bo på ett av disse stedene så kriminelt i seg selv at det bør gi dobbel strafferamme hvis man blir tatt før kriminelle handlinger.
Så jeg som har bodd begge disse stedene…. Jeg sier ikke mer.

 

4 kommentarer
    1. Hehe, ja nå må jeg si at jeg lurte veldig, men det er klart at når du har bodd på de stedene så sier det seg selv. 😉

      1. Ja, ikke sant? Bodde på hybel på Holmlia, og hadde kjæreste som bodde på Stovner. Etter hvert flyttet jeg inn hos han. Og vet du hva? Jeg husker Holmlia som et virkelig inkluderende og hyggelig sted. Var aldri redd når jeg gikk ute der om kveldene. (Men Mamma fikk litt hetta da det skjedde et drap rett utenfor kjøkkenvinduet til leiligheten jeg leide hybel i….) På Stovner var det nok mye rart… Og noen ekle opplevelser husker jeg derfra. Men du vet, jeg var vant til Åsa. Kjæresten min til Røyse. Det var mye som var fremmed for oss

    2. Jeg bodde ingen av de stedene, men de drev og bygget på Holmlia da jeg bodde i hovedstaden… Tviler på det er like ok der i dag som i begynnelsen. Med mindre du er en av dem..hehe.

      Du har nok feil navn angående sjanse på toppen på blogglisten. Akkurat nå er det Isabel, Sofie, Sophie Elise, Sofie og Isabelle på de fem første plassene.
      Jeg hadde en tante Sofie…for meg er navnet megagammeldags. Rart hvordan alt går i sirkel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg