Jeg er IKKE mest sett på TV 2 sumo

Det er det Sophie Elise som er. Ja, for nå har Sophie Elise beveget seg over på mitt felt, politikken, og selvsagt går hun rett til topps der og.. Hadde det vært rettferdighet med i bildet burde jeg fått bloggtoppen – ikke sant?

Sophie Elise har vært nervøs i hele går, Jeg er og smånervøs for tiden.  Sophie Elise er opptatt av å levere gode seertall.  Jeg er mer opptatt av at Rødt gjør et godt valg om to uker.  Og her på Ringerike er det et spennende valg i år. Jeg håper vi får inn to representanter, meg og Nanna.  Hadde Thomas kommet inn i kommunestyret også hadde jeg blitt kjempeglad! På fylket, Viken, håper jeg vi får inn tre.  Da får jeg en varaplass.   Det kribler i magen når jeg tenker på valgnatta og resultatene, men det gjør meg ikke direkte nervøs.
For i likhet med Sophie Elise er det tilbakemeldingene som gjør meg nervøs i disse dager.  Ikke fordi jeg som politiker er ekte og ærlig.  At folk er uenig med meg er helt greit.
Sophie Elise har utelukkende fått positive tilbakemeldinger.  Jeg får også flest positive tilbakemeldinger men i de siste dagene har jeg fått flere tilbakemeldinger fra Sian sine tilhengere og medlemmer i form av leserinnlegg, meldinger på Messanger, kommentarer her på bloggen og at jeg blir omtalt ganske så negativt i deres fora.
Det er ikke hyggelige tilbakemeldinger,  og det gjør meg selvsagt en smule nervøs.  Hat, forakt og å bli idiotforklart i sterke ordelag gjør selvsagt noe med meg.

Jeg som er politisk nerd synes ikke det er rart at en serie som handler om politikk ligger øverst på lista. Og jeg tror nok at jeg snart må inn og titte litt på den jeg og. Og Sophie Elise, Jeg skulle også gjerne ha diskutert eldreomsorg med Sylvi Listhaug.

 

4 kommentarer
    1. Skjønner du er spent, og at det ikke er så gøy med de ekle kommentarene. Spesielt om de er hatefulle. Burde ikke være sånn. Må kunne diskutere på “voksent” vis. Lykke til i alle fall 🙂

    2. De er av en slik karakter at det ikke er vits i å gå inn i en debatt. Samtidig er de ikke så hatefulle at de kommer under straffelovens bestemmelser for hatefulle ytringer.
      Jeg har stukket frem hodet mitt og fått reaksjoner før. Så jeg forsøker å ikke gi meldingene for stort fokus. Jeg har et valg å konsentrere meg om.

    3. Skjønner, hvis det blir FOR umodent og usakelig er det kanskje lettere å legge det bak seg også. Hvis det ikke lar seg gjøre å diskutere en gang. Bra du legger det bak deg og raser framover 🙂

    4. Jeg vet ikke om umodent er det rette uttrykket. Og de fleste av meldingene har kommet fra personer på min egen alder. Dvs 50+. Men hvis jeg blir redd så har de vunnet en liten seier. Det unner jeg dem ikke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg