Jeg fant en “hemmelig” vei…

Det er en stund siden jeg har vært på de gode, gamle trasketurene mine. En av grunnene til det er at Kjøteren begynner å bli en veldig gammel kjører som ikke orker å gå så langt. Og når Kjøteren vil snu, ja da snur vi.

Men i dag tok jeg bare med meg Charlie Chihuahua på tur. Vi parkerte ved Misjonshuset og gikk litt rundt om kring som vi pleier. Villaområdet på Helgesbråten  er et trivelig sted å gå tur. De ærverdige gamle villaene er for det meste godt ivaretatt og fremstår som rene smykker. Jeg nyter synet av godt ivaretatt eiendommer, ofte med flotte detaljer.

I enden av Blomsgate fortsetter grusveien oppover mot Folkehøgskolen. Det har jeg aldri gått, så det ville jeg prøve i dag.

Men jeg hadde ikke gått mange meterne før jeg oppdaget noe enda mer spennende. En grusvei med bom ned mot elva.  Den måtte utforskes.  Jeg elsker slike veier.

Grusveien gikk ned til elva og videre bortover langs elvebredden til den endte i en plass med et pumpehus. En sti gikk videre oppover skogen, den må utforskes senere når det ikke et så mye is.

Fra plassen hadde jeg fin utsikt over Storelva og til de nye blokkene på Benterud.  Det var en flott liten tur, og selv om det bare er februar bar dagen bud om vår.

3 kommentarer
    1. Artig å finne nye veier og se steder fra andre vinkler. På stolpekartene kan man finne veier man ikke har gått før, – pleier å være med et stort område og ikke bare akkurat der stolpene står. Jeg laster ned appen og finner kart mange steder. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg