Jeg har fått meg personlig trener….

Der sprutet det nok kaffe ut over et tastatur her og der, og andre gnir seg desperat i øynene og klyper seg i armen.  Har det turna helt for kjerringa? Personlig trener, PT, til kjerringa som er kjent for å labbe rundt i rolig tempo og som ikke har jogga eller gjort noe som kan minne om trening siden hun kollapset på 1000 meteren  i gymtimen på optiker-linja på Kongsberg 5 Juni 1987.
Det er et stort nok under at hun har klart å kutte drastisk ned på Coca Colaen som har vært en del av personligheten hennes siden tida på Ring Gym. (og nå snakker vi om Ringerike Gymnas – og ikke noe fancy helsestudio) tidlig på 80 tallet.  Skal hun begynne å trene også? Hva blir det neste? Slutte å stå på krava? Melde seg inn i Frp? Er det mulig at vi snakker om en virkelig alvorlig form for personlighetsforstyrrelse?

Slapp av folkens. Jeg har selvfølgelig ikke fått meg PT: Hva skal jeg med det? Ei smellfeit kjerring på 50+ med dårlig rygg og titan i kneet er jo ikke den som trenger personlig trener, det er jo for de unge og spreke med modellkropp.
Det er selvfølgelig Isabell Raad der oppe på bloggtoppen som har fått seg det.  Kjøpt seg leilighet og fått seg Personlig trener, der snakker vi personlighetsforstyrrelse!

Det er fort gjort å si “nå skal jeg begynne å trene igjen” uten å faktisk gjennomføre det.

Utsagnet over er Isabell sitt. Jeg har aldri sagt at jeg skal begynne å trene, for så å ikke gjennomføre det. Løgner skal ingen få lov å kalle meg.  En velmenende kjæreste på slutten av 80 tallet ga meg klippekort på solarium timer på et helsestudio mot at jeg meldte meg på til en prøvetime på helsestudioet. Jeg forble blek den vinteren.  Han tok meg og med på en joggetur en fin høstdag i 88, lovte meg cheeseburger på hjemveien hvis jeg var med, Jeg beveget bena, fikk cheeseburger og klaget vel en ukes tid over hvor stiv og støl jeg var.  Han sluttet og mase om trening – og sluttet vel å være kjæreste og når jeg tenker meg om.

Isabell har planer om å trene med PTen sin tre ganger i uka, og begynne med nye, og sunne interesser.  Så får vi se hvor lenge det varer før hun er tilbake med festing og Mc Donalds.  .  For sånne løfter om et nytt og bedre liv, ja det har jeg hørt fra mange opp gjennom årene. Som regel holder det en uke eller tre. Jeg kommer sjelden med slike løfter, i det minste ikke forandre enn meg selv.  Så unngår jeg å fremstå som løgner.

Men nå må jeg slutte. Ute skinner sola fra klar blå himmel. Om to timer skal slekta møtes på Hytta ved det stille skogsvannet.  Eldste Sønn dro opp i går og vi pluss en 8 til 12 andre slektninger kommer etter i dag for grilling og kos.  Så nåventer et par kilometers trasketur på meg.

 

 

10 kommentarer
    1. Dette med å trene er jo noe man må trives med for å gjøre. Før bodde Elli og jeg på treningssenteret, men så ble vanen brutt og nå føles det som et pes. Da er jo gleden borte. Ute å går hver da og det er jo også trening. Det er ei tid for alt. Håper godeste frk.Raad tar det forsiktig så ikke det blir sprekker i plasten 😂 Det var litt stygt sagt da.

      1. Jeg forstår at andre kan finne glede i trening, men har aldri følt treningsglede. Jeg liker å være ute og i aktivitet. Men trening har aldri vært min greie

    2. Jeg tenkte at om skjelettet er din PT, så er han/hun kanskje i slankeste laget og fremstår som usunn 😁

      Jeg har alltid klart å trene helt av meg selv og har ikke behov for å føle at gymlæreren er tilbake. I dag begrenser det seg en del, men jeg gjør da litt , trasker litt turer og labber i skauen også.

    3. Her har dagens treningsøkt bestått av gressklipping, og muligens det blir en trasketur på hytta her også. Sånt holder i massevis, hehe. Om trening med PT gjør at man blir seende ut som de to på bildet, så er det nok best å stå over….😂 Kos dere på hytta! ☀️

      1. Tror jeg har et stykke igjen til skjelettvekta….. Kos deg på hytta du og, vi hadde en fin formiddag med fire generasjoner.

    4. Jeg har vært medlem på treningsstudio i mange år, men det har gått mye i bølger, veldig mye. Så her i vår meldte jeg meg ut. Men jeg hadde ikke hatt vondt av en dæssj mosjon og styrke histen og pisten 😛 Men jeg må si at jeg skjønner deg 🙂 Du skal trives. det er det aller viktisgste 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg