Jeg har laget en TVserie om politikk…

Jeg har laget en TV serie om politikk. Den skal hete “Rødt på Vippen”…..
Nei, det har jeg ikke.  Det er Sophie Elise som har det. Og de første episodene blir lagt ut på TV2 allerede i dag.  Hun skal og være med i TV2 sitt valgstudio i kveld.  Politisk kommentator med massiv tyngde skjønner jeg. …

Sophie Elise synes det er helt selvfølgelig at hun skal lage en TV serie om politikk.  Hun er både engasjert, provosert og smart.  Skal ikke betvile noen av de egenskapene, og hvis denne serien får opp valgdeltakelsen blant de unge er det utelukkende positivt.

Motivasjonen til Sophie Elise ligger i at hun har mange sterke meninger om mye.  Ja, det er vel derfor de fleste av oss som driver med politikk har engasjert oss. At vi har sterke meninger og er lette å engasjere. Hun stiller også spørsmålet om det er lettere å mene noe bak en dataskjerm, og noe helt annet og leve som man prediker.
Og hvordan er det å stå for sine meninger og holdninger når du møter noen som er fundamentalt uenig, og du virkelig må forsvare ditt standpunkt? Nei, det er ikke like lett. Og det kan være frustrerende når du mener du har rett, og er kjempe engasjert, sloss for den saken du tror på – og taper. Flertallet deler ikke ditt syn.
Da det endelige vedtaket om nedleggelse av barneskolen i min barndomsdal var tatt var jeg så frustrert at jeg satt ti minutter i bilen og lot tårene renne fritt før jeg klarte å kjøre hjem fra Rådhuset.

Sophie Elise, som er for fri abort. Ha fått møte Ludvik Nessa, blitt kalt barnemorder og vært med på en minnestund for et abortert foster. Hun som er veganer og elsker alle dyr har møtt en ulvemotstander og vært med på jakt. Hun har sett, hørt og ikke minst møtt seg selv i døra.

Og akkurat det siste føler jeg at jeg og har gjort.  Møtt meg selv i døra, altså.
For når jeg leste Sophie Elises overskrift i dag himla jeg med øynene. Hva vet vel denne unge blondina av en influenser om politikk, liksom.  Etter å ha lest innlegget hennes, og reflektert litt har jeg virkelig lyst til å se serien, og kommer nok til å klikke meg inn på TV2.  Vi har alle godt av å møte fordommene våre innimellom og ta de opp til vurdering.

4 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med dagen din idag! 🇳🇴 Jeg har jo gratulert deg på fb, men sånt kan ikke sies for ofte. 🤗 Kan jo ikke la det gå ubemerket hen på bloggen din! ☺️

        1. Pøh!
          Jeg så det nok! Gratulerer hjerteligst med dagen 🥳 🎉🎈.
          (Endelig fikk jeg brukt noen andre emojiis)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg