Jeg liker noen digitale løsninger…

Da er møte både med fastlegen og Fretex unnagjort. Da kan jeg senke skuldrene og virkelig ta helga.  Det er effektivt at både legebesøk og møte med Fretex foregår på telefonen. Hadde jeg skulle møtt opp fysisk på to steder, hatt litt ventetid og litt ris mellom avtalene hadde hele dagen gått. Nå har jeg tatt møte med Fretex sammen med tekoppen etter frokost, og rakk å ta en liten tur med Charlie Chihuahua i hundremeterskogen rett her borte før legekonsultasjonen.

Så gikk jeg inn på NAV og vips var sykemelding hos arbeidsgiver uten at jeg trengte å ta turen innom jobb

Jeg liker den effektiviteten som er ved å organisere tjenestene på denne måten.

Så nå, nå tar jeg helg med god samvittighet! Rusle rundt å stelle i Drømmehuset og glemme klokka. Telefonen settes tilbake på lydløs og jeg bare er.

Lag deg en fin dag der du er!

28 kommentarer
    1. Liker å en del av teknologien, der man kan bli kvitt disse tidstyvene. Høres ut som du er vel klar til helg nå ja 🙂 Her skal helgen brukes til å utforske turområder i mitt nye nabolag/min nye by, samt å skape et fargerikt uteområde ved hjelp av spraymaling og billige/gratise potter og hagemøbler. Syns det er så fint å fylle på med farger i den tiden vi er i nå, midt i mellom vinter og vår.
      Ønsker deg og gubben ei riktig god helg 🙂

      1. Å så gøy!!!!
        Jeg elske å utforske nye turområder, og noe av det beste jeg vet å drive med er å pusse opp ting man får gratis eller svært billig.
        Vi har en turkis levegg på terrassen og en sjokkrosa hagegynge på plenen.
        Tenker å fylle opp med glade perlerier ala Vibbedille. Hvis du liker farger, sjekk perleriene hennes inne på bloggen hennes. Du kommer til å bli hekta!!

    2. Enig i at det finnes gode digitale løsninger! Har også erfart at sykmeldingen gikk rett til en arbeidsgiver jeg hadde et litt…anstrengt forhold til. Det var en lettelse 🙂
      Ellers så har Facetime vært den eneste måten jeg har kunne se barnebarna mine på i snart ett år nå, trist men samtidig så uendelig mye verre om man ikke engang hadde DEN muligheten!
      Ha en fin ettermiddag og kveld.

    3. Her har jeg foreløpig et turkist bord på verandaen og potter i turkis, rosa, oransje og lilla. Og selvfølgelig ei fargerik matte på verandagulvet. Da jeg flyttet 200 mil hjemmefra i høst hadde jeg kun med meg det jeg fikk med meg to runder i bilen. Så har satset tungt på gjenbruk i mitt nye hjem 🙂
      Har sett på perleriene hennes, skikkelig flott. Å hvis jeg plutselig får en dose tålmodighet til slikt vil jeg perle noen bier 🙂

    4. Det hørtes ut som det var virkelig klar for helg, her er det bare litt til så er det helg. De digitale løsningene liker jeg, mye spart tid.
      God helg til deg og gubben grå, kos dere og nyt helgen

    5. Jeg hadde vært totalt lost i mange år uten digitale løsninger. Spesielt de årene jeg bodde i Spania. Uten internett hadde jeg ikke hatt særlig god kontakt med barn og barnebarn, og gamle foreldre, som levde da.
      Nå koser jeg meg på utekontoret mitt så ofte jeg kan når jeg jobber. Og har flyttet bordet helt ut til rekkverket, så jeg får mest mulig sol når jeg sitter der 🤩 Uten digitale løsninger – ingen jobb.
      Ellers synes jeg også at det er fint at så mye kan løses digitalt. Har dog ikke hatt kontakt med legen min digitalt. Det driver de ikke med her, tror jeg.
      Håper du har like fint vær til å kose deg ute i som vi har her på Sørlandet.

    6. Ja, liker også de digitale løsningene og all den tiden man sparer. Jeg trenger ikke å sitte ansikt til ansikt å prate med noen om ting man like gjerne kan ta hjemmefra pr. tlf/PC. Jeg følger Anja Takacs på Instagram, og nå har hun lagt ut noen fine, rosa perleblomster på bloggen sin, – de er så fine! <3. Ønsker deg og Gubben er riktig god helg! 😀

    7. Veldig kjekt – akkurat dette gikk jo glatt unna….At sykemeldinger kommer rett inn på Altinn hos arbeidsgiver liker jeg. Før måtte man reise ut og stå der med lua i hånda! Fin dag videre…

    8. Utforske nye områder : se om Stolpejakten er tilgjengelig der du bor 😄. Lavterskeltilbud, og fin blanding av aktivitet og å gå steder man aldri ellers ville satt sine bein. Oppdagelsesferd, faktisk ❤️. Ønsker deg og dine god helg !

    9. Tror du at du hadde måttet møte opp hos Fretex om det ikke hadde vært for pandemien, eller har de endret arbeidsmetodene sine for godt?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg