Jeg våger meg på toppbloggerne også i dag….

Da jeg kjørte til treningsleiren I går ettermiddag romsterte det mange tanker i hodet mitt.  Jeg hadde nettopp skummet innlegget til Bunnytrash der han på en måte tar et oppgjør med meg og bloggen min.

Innlegget opprørte meg fordi Bunnytrash er en av de bloggerne jeg synes det er mest spennende å følge med på. Han skriver bra, tar opp en del interessante tema – og vi tenker ulikt om veldig mange ting. Å forsøke å sette seg inn I tankegangen til mennesker som har et annet syn på saker enn meg gir lærdom.  Hvis Bunnytrash ser på innlegget og bloggen min slik det fremkommer i dette innlegget, da er det sikkert mange andre som gjør det samme.  Og skrev jeg virkelig nedsettende om Bunnytrash i innlegget Bønnerop fra Bunnytrash? Jeg mener jeg bare ga uttrykk for saklig uenighet.

Da jeg kom frem til treningsleiren leste jeg innlegget til Bunnytrash en gang til, og nøyere.  Jeg er fremdeles ikke enig med han, synes han fremstiller meg feil, men jeg tåler såpass. Saklig uenighet som rører mange følelser.

Så, selv om Bunnytrash og muligens en del andre fremdeles ser på meg som et ondt menneske som bare har til hensikt å tråkke andre ned, fortsetter jeg å skrive om de som ligger over meg på bloggtopplista. Det er jo frivillig om man vil lese.

Stine Skoli, Kokkejævel og Kona til har ikke kommet med noe nytt. Men Kona til har vippet Kokkejævel ned fra toppen. Liker et skifte på toppen, men finner det litt trist at de to øverste plassene gikk til to som ikke har kommet med noe nytt innlegg.

Når jeg så tenker gjennom hva de som kom med et nytt innlegg eller flere i går skriver om så er det kanskje ikke så rart at det ikke holdt til topplassering for flere av de. For folkens, det har vært en sløv søndag rundt omkring hos de forskjellige bloggerne. Doc og Dask, Monica Vederhus og Mamma på hjul har alle ladet batterier, sløvet på sofaen og halvsovet foran TVn. Greit nok en litt kjedelig søndag, men det skaper ikke leserstorm.

Bunnytrash skriver om slankekuren eller vektkontrollen sin. Litt mer interessant enn sløving på sofaen, men ikke mye.

Martine Halvs skriver om livet sitt i USA. Spennende, men kunne kanskje skildret det bedre. Det eneste jeg sitter igjen med er at hun behersker språket selv om hun ikke var så flink i engelsk på skolen.

Vibbedille kommer med noen alvorsord om det å stjele andres design og kalle det ditt eget.  Og om det å kopiere håndarbeidsoppskrifter å dele ut til kreti og pleti. Det er å undergrave designerne og den jobben de gjør.  Jeg er jo enig med Vibbedille. Og det finnes da så mange gratis strikkeoppskrifter der ute hvis man ikke har råd.  Siden jeg ikke strikker stort annet enn oppskrifter jeg finner i ukeblader ser jeg ikke problemet.  Eller, jeg strikket jo Kvikk-lunsj lue her for en tid tilbake. Men da kjøpte jeg oppskrift i garnbutikken.  Jeg har mitt på det tørre der.

Da er det bare Ida Wulff igjen.  Hun skriver om det å lese for den lille sønnen sin, og reklamerer for bokklubben Goboken.  Jeg elsker litteratur og bøker og leste mye for barna da de var små. Medlem i bokklubben Goboken var de og.  Det var mange fine bøker de fikk gjennom den bokklubben.  Bøker som ble lest gang på gang, lekt med, spist på og noen ble helt utslitt.  Det er vel et sikkert tegn på å være en god bok.

Nei, klokka er straks 6.30.  Snart på tide å hoppe i dusjen. En ny dag er straks i gang her på treningsleiren. Jeg har ikke fått ukesprogrammet mitt, så jeg aner ikke hva jeg har i vente.

 

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg