Jeg vet og hva som skal til….

Jeg fortsetter vandringen oppover.  28. plass i går. 27. plass i dag.  Det var nok smart å ikke lukke øynene når jeg tar for meg bloggtoppen.
Samtidig blir jeg litt sånn…  Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det…….  (Henter meg en ny kopp te, og tenker over hvordan jeg skal formulere meg.)

Når mine 1.100 lesere ser en kanon som bilde på et blogginnlegg på min blogg, forventer mange at jeg har hentet frem kanonene fordi jeg skal være skarp, skrive for å treffe. Poengtere noe.  Muligens Kjerringtanker på sitt beste.. Jeg vil anta at jeg får et par hundre flere klikk bare ved å ha bilde av en kanon.

Når 50.000 følgere sitter klare ved tastaturet og venter beskjed om at er barn er født, og et bilde av noe hvitt avlangt dekorert med rådyrkalver og pastell dukker opp på skjermen….
Da er man utrolig klønete med kameravinkelen eller…..

Jeg drikker varm te og lurer på hvorfor jeg tilsynelatende strever for å komme øverst på denne lista.  Ære og berømmelse? Tvangstanke? For man blir ikke rik av klikk. Kanskje av gode reklame-samarbeid, men ikke av rene klikk.

Jeg karra meg opp av senga rundt klokka 8.  Gamle Gubben Grå dro på hytta i går før jeg kom fra jobb.  Jeg orket ikke dra etter i går kveld, vurderte i går å dra etter  i dag, men det regner og er grått.  Vet ikke om fjellet frister.  Vi får se.  Har labbet en tur med Charlie Chihuahua.  Bladd gjennom lokalavisa og lest dens dekning av kommunestyremøte forrige uke.  Tar livet litt med ro.

Telefonen står som vanlig på lydløs. Jeg bestemmer selv hvem jeg vil snakke med i dag.  Man behøver ikke være tilgjengelig hele tiden.

Teksten i dette innlegget står kanskje ikke helt i tråd med bildet øverst.
Også det er et likhetstrekk med bloggen på toppen.  Man får tanker om hva innlegget skal handle om, og så handlet det om noe annet.  Bilde stemte, men ikke med det du trodde, fryktet eller håpet.
50.000 følgere kan puste lettet ut.

Jeg vet om ting fra mitt eget liv jeg kunne ha skrevet om og som sikkert hadde gitt meg både flere klikk og flere lesere.  Ting som overhode ikke har noe med noen som helst av toppbloggerne å gjøre, men som handler om mitt liv. Skape min egen blogg, som mange av kritikerne mine maser om.
Men det er ikke alt jeg ønsker å dele, eller brette ut på blogg.  Det jeg ønsker med bloggen er jo å “lære av de som er på topp”.  Med det mener jeg å ha fokus på hva som gir klikk, hva som gjør at noen når toppen.
Målet er ikke å kritisere de som behersker sjangeren og når toppen.  Mer å skape debatt om sjangeren.

Ha en fin lørdag

 

9 kommentarer
    1. Herlig innlegg. Du har jo egne tekster og bilder og krim og mange innlegg om ditt liv! Hva maser folk om egentlig….Så en skikkelig sur kommentar hos deg her om dag! Ikke bra….

    2. Liker kanonbildet ditt, det er fra mine trakter. Og du har et fint innlegg, som alltid. Håper at ting ordner seg for deg.
      Ha en fortsatt fin helg☺
      Elisabeth

    3. Her kjenner jeg meg virkelig godt igjen!!
      Jeg kunne brukt hudpleiererfaringen min for alt den er verdt, mixet med ‘godbiter’ innen styling o.l jeg har fått lærdom av fra modelloppdrag, og derav kunnet skilte med en ‘killer’ av et konsept hva bloggkonseptet angår, men velger i stedet ‘the hard way’.. Det lyder jo regelrett sinnsykt når en faktisk har ambisjoner for bloggen, som igjen sprinfger ut i fra et behov for å nå ut til så mange som mulig! Jeg har et tilsvarende behov for å bli sett og hørt som en hvilken som helst blogger, såpass ærlig må jeg være om eget eksponeringsbehov (hehe).
      Forklaringen ligger i at mitt eksponeringsbehov i hovedsak består av å nå ut med synspunkter, meninger og refleksjoner for med dette å gjøre det jeg kan for å få til endringer i de retninger jeg ønsker, i tillegg til å trigge folk til å stikke fra flokken som følger bjellekua, for å si det sånn. Derfor er selve målet med bloggen å vise ting fra en annen vinkel enn den som ellers blir vist for å utvide lesernes perspektiv. Derimot, ser jeg overhodet ingen hensikt i å skulle nå ut til folk med slikt som ‘dagens antrekk’ bestående av klær som er tilpasset min kroppsfasong, farger og stil, hva jeg har røsket med meg fra Kiwi, for ikke snakke om anbefalinger av hudpleieprodukter tilpasset min hudtype til alle og enhver, -hvilket inkluderer folk hvis hudtype overhodet ikke vil ha godt av de samme produktene som meg..
      – Og selv om de potensielle ‘boosterne’ våre er ulike, sitter jeg med inntrykket av at motivet som ligger bak det ikke å benytte seg av de er noe vi deler.. 😉

    4. Elsker bloggen og din sans for humor. Ler ofte høyt av det du skriver. Samtidig skriver du mye fornuftig om samfunnet vi lever i og ord til ettertanke. Helt topp! Vi trenger absolutt at noen gir oss et skråblikk og skaper en debatt om disse glansbilde, reklame-bloggerne. Fortsett slik!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg