kanskje jeg skulle bli realitystjerne…

“Vise kløft” sa Gamle Gubben Grå. “Jo større, jo bedre.”   Så jeg tok og postet bilde av den største kløfta på Ringerike,  Mørkgånga.  Men førte det meg til toppen av bloggtopplista?  Nei, det gjorde ikke det.   Selfien i speilet var mer virkningsfullt.
For selfien bragte meg bare fattige 52.398 klikk unna bloggtoppen, med kløfta – og den er stor – var jeg hele 68.511 klikk unna.
Selfien bragte meg 119 sidevisninger unna en 100.plass, og altså være med på lista, med kløfta var jeg 147sidevisninger unna.
Konklusjon: Det å vise kløft bidrar ikke til å komme på bloggtoppen.  Det har heller motsatt effekt.

Noen andre ga meg tipset om at  de folka på bloggtoppen, jo gjerne var litt kjent fra før.  At de hadde deltatt på realityserier på TV eller noe slikt.  Hu som troner på Bloggtoppen i dag, Sraad har vært på TV.  Hvis jeg ikke tar helt feil har hun vært med på Robinson…Mulig noe mer.  Jeg følger ikke så godt med på de programmene der.

Men jeg har da vært på TV jeg og!
Jeg var med på spørreprogrammet “15-1” på TV Norge en gang tidlig på 90 tallet.   Jeg husker det godt, så det må da dere huske og!?!
I første runde fikk jeg spørsmål om hva som er den største elva i Egypt. Jeg svarte Nilen.  Riktig svar var Jordan.  0 poeng.
I den neste runden fikk jeg spørsmål om hvem som var toppscorer i en eller annen fotballkamp.  Vel, der var jeg blank gitt.  Elver i Egypt er i det minste interessant, fotball derimot….
Dermed var min tid som  TV stjerne også over.

Jeg kan ikke hvile på mine laurbær.  Jeg må nok ha en ny TV karriere  skal jeg suse oppover på bloggtopplista.   Og aller helst i en sånn realityserie.  Men hvilken?  I hvilken realityserie ville jeg gjøre mest suksess?  Det er jo nok å velge i.  En av de vil vel kunne passe til å gjøre meg til en passe stor kjendis, sånn at jeg kan klatre oppover på bloggtopplista.
71 grader Nord, må jo være noe for meg.  Jeg er jo glad i å traske ute i skog og fjell.  Her ser du dama med stål i bein og armer….. eller for å være nøyaktig, Her ser du dama med mer titan enn beinvev i høyere kne.  Og jeg har sett en del på 71 grader Nord.  De folka som er med på der driver med ting jeg overhode ikke ville finne på å gjøre.  Fjellklatring,  rappellering, svømming i Nordishavet og fatbike ned fra Prekestolen . Tro meg, det blir ikke god underholdning av å se ei kjerring på 50 + med titan i kneet, vond rygg, to albuer som ikke har vært retta helt ut på over ti år og et tresifra tall med kilo og drasse på utføre slike stunt.
Ikke ville ti ville hester eller løfte om en plass på bloggtoppen fått meg til å prøve heller.

Robinsonekspedisjonen hadde vært mer min greie.  Som gammel speider er jeg vant med å greie meg med enkelt turutstyr.  En sydhavsøy høres jo også forlokkende ut.  Kunne vært godt med litt sol og varme nå.
Jeg har ikke sett så mye på Robinson,  men har forstått at litt av konseptet er og at det er litt lite mat.   Det virker litt mer kjipt.  Jeg blir nemlig ikke LITT grinete hvis jeg ikke får nok mat.  Å se “Brit uten filter” in action ville helt klart kunne ha en viss underholdningsverdi,  men ikke for meg – og ikke for den stakkaren som ville bli utsatt for det.
Nei, jeg vil ikke opptre på TV uten mat.

Og ikke Farmen.  Jeg er vokst opp på en gård i forrige århundre.  Jeg vet at gammeldags gårdsdrift er mye mer slit enn romantikk.  Husmannskosten frister heller ikke,  og jeg tror det ikke ville være Coca Cola å oppdrive.  Det å plassere meg på en gård med en hel haug tullinger som ikke veit opp og ned på ei ku eller et møkkagreip, og så ikke ha cola tilgjengelig…..   Tenk litt; det er flust av ljåer, økser og tau på et slikt sted – og en sliten og oppgitt Brit uten Cola….  Mulig det kan kalles  underholdende, men programmet ville fått 18 års grense og kunne bare blitt sendt etter midnatt…

Paradise Hotell har jeg faktisk aldri sett så mye som et minutt av, men jeg har jo hørt nok til å danne meg et inntrykk av at det ikke er serien for meg.. Jeg har jo Gamle Gubben Grå.
Av samme grunn er Jakten på Kjærligheten og Gift ved første blikk også utelukket.  Og også i Ex on the Beach er vel litt av konseptet at en skal være singel?  Bare faglig interesse selvsagt, Gamle Gubben Grå og jeg har vært sammen i 30 år.  Det er lite trolig at exene mine husker meg, selv de som ikke har utviklet Alzheimer.

Nei, med mindre man setter opp en ny sesong med Eldrebølgen, tror jeg ikke realityserie er noe for meg…

Det får holde at jeg er lokal kjendis og figurerer i lokalavisa i tide og utide.  Det var sikkert bilde av meg bortimot 10 ganger i fjor, og flere skal det bli i 2019.  Vi har jo nettopp gått inn i et valgår.  Mulig det er en forskjell på å være lokalpolitiker og realitystjerne, også når det gjelder kjendisstatus.  Men det er ikke om å gjøre å komme i Se og Hør, det er kun snakk om å vandre litt på bloggtoppen.
X-TV stjerne og lokalpolitiker, det får holde.

 

4 kommentarer
    1. Det er neimen ikke greit å vite hvilket reality man skulle ha prøvd seg på for å bli kjendis…, og kanskje klare å klatre til toppen på lista. Jeg tenkte litt på det mens jeg leste innlegget ditt, og fant ut at eneste stedet jeg kunne hevde meg var på Danskebåten. Smågærn, halvgammel, sprudlende og skravlete dame, hihi! Jo det hadde vært perfekt 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg