Kjære du mi kålrot rull ikke s

Noen ganger burde jeg hatt med meg Gamle Gubben Grå som kameramann, for er man meg kan de gode motivene dukke opp når man minst venter det. Men det var så vidt jeg vet forhåpentligvis ingen som filmet.

Det var på lørdag. Klokka var rundt 15. Jeg var på Meny og handlet inn til helga. Svoger skulle komme oppover på ettermiddagen, og jeg hadde lovet han tre retters middag. Jeg hadde brukt lang tid mellom reolene og plukket med meg varer for hele helgen og et stykke ut i neste uke. Fire bæreposer ble fylt, og et firesifret tall forlot kontoen.

Parkeringsplassen til Meny ligger sammen med parkeringsplassen til en Kiwi-butikk, og lørdag rundt tre er begge butikker og parkeringsplassen full av folk og biler. Så og denne lørdagen.

Da jeg kom til bilen med handlevogna full av poser så jeg at kålrota jeg hadde kjøpt hadde ramla ut av en litt full handlepose og lå løs i handlevogna. Jeg dyttet den opp i en fra før overfylt handlepose, og stappet handleposene inn i baksetet på bilen.

Men dette var en gjenstridig kålrot. Så da trillet og ut av denne posen, spratt ut av bilen og trillet nedover parkeringsplassen. Og jeg etter! Siden det er en helling på denne parkeringsplassen fikk den god fart. Jeg må ha vært litt av et syn der jeg med begredelig rygg forsøkte å nå igjen kålrota mi.  Hele to biler passerte den før den la seg i ro et godt stykke under en sølvgrå BMW. Ja jeg måtte helt ned på kne for å fiske den frem fra sitt gjemmested. Ikke helt lett å gå helt uanfektet tilbake til bilen etter denne turen…

10 kommentarer
    1. Jeg fikk også pannekake-vibber. Haha! Alltid morsomt å se når det går galt for andre. Glemmer ikke datteren min som sto tvekroket og lo da jeg nesten brakk beinet på et meget lavtliggende kumlokk på Lanzarote for mange år siden. Selv blikk klarte ikke å drepe da… Godt kålrota ikke ble ødelagt…😜

    2. (haha) Tross aversjon mot kasting/sløsing med mat, må jeg ærlig innrømme at jeg muligens ville latt kålrot være kålrot i det den fant veien under den feteste bilen på parkeringsplassen.. 😀 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg