Kjerringa lager middag..

I dag er det på ny min tur til å lage middag. Og jeg har tenkt å ta dere med på prosessen steg for steg.

Jeg startet med å rense noen reker.  De ligger i et dørslag fordi jeg hadde glemt å ta de opp av fryseren, så jeg ble nødt til å bruke litt varmt, jeg mener lunka, vann til litt hurtigtining.

Hadde jeg lest nøyere på oppskriften hadde jeg gått for ferdigpillede reker. Det er raskere, men de er muligens litt bedre de du renser selv.

En purrw ble kuttet i ringer, og en paprika i biter. Glemte å ta bilder av paprikaen fordi jeg hadde en engasjert samtale med Gamle Gubben Grå om en stilling jeg vurderer å søke på. Men jeg regner dere vet hvordan en paprika ser ut, både hel og i biter.

Så stekte jeg purren og paprikaen i smør og strødde over rikelig med salt og pepper.

Helte så på hummerkraft som Gamle Gubben Grå kokte i går av hummerskallene fra lørdagsmiddagen og fra hummer-risottoen vi hadde i går.

Helte så og litt hvitvin i gryta. Totalt 5 dl væske.

Hadde så bønner, spinat og laksebiter i gryta og lot det koke litt.

Så rørte jeg i en boks creme fraiche og lot det koke litt.

Siden Yngste Sønn ikke er så glad i skalldyr tilsatte jeg ikke rekene i gryta, men strødde de over maten når vi forsynte oss.

Gryta ble servert med potetmos, og ja, jeg brukte to ferdigplen fra Mills.  Samme det, synes måltidet så innbydende ut – og godt var det!

 

6 kommentarer

Siste innlegg