Kjerringa på vei mot tinget

I dag er jeg stolt, glad og ikke så lite ydmyk. Nominasjonskomiteen har nominert meg på plass nummer to på stortingsvalglista for Rødt Buskerud ved neste års stortingsvalg.

Nå blir det opp til nominasjonsmøte om det følger nominasjonskomiteens innstilling. Først når det er over vet jeg med sikkerhet hvilken plass jeg får på lista. Det er litt spennende. Ikke bare litt heller, skal jeg være ærlig.

Buskerud har i dag 9 stortingsrepresentanter, og jeg tror det skal velges 8 stykker fra fylket neste år. Rødt har ingen representanter fra Buskerud inne på Stortinget i dag. Så veien frem til en varaplass for ikke å snakke om en stortingsplass er forholdsvis lang. Men ingenting er umulig. Det gjelder “bare” å gjøre en utrolig god valgkamp.

Min kampsak nummer en hvis jeg skulle være så utrolig heldig at jeg fikk medinnflytelse på politikken stortingsgruppa til Rødt ville være å arbride for å få lagt ned de regionale helseforetakene. Der går det maaaange helsekroner til ren administrasjon.

Jeg ville og fjerne NPM, New Public Management, tankegangen i helsevesenet. Det er ikke alt som hverken skal eller bør organiseres ut fra hva som lønner seg på bunnlinje.

Men før vi kommer dit har vi en lang valgkamp. Jeg gleder meg!

 

24 kommentarer

Siste innlegg