Kokkejævel tror han styrer landet….

Nå er han litt vel høy på seg selv igjen han derre Kokkesnobben oppe i Alta. Ja, han er fremdeles på bloggtoppen men jeg haler innpå. I dag har jeg bare 34.673 sidevisninger færre enn han der jeg ligger på en hederlig 39. plass. Så mens han har ligget på samme plassering i ukesvis, har jeg rykket 4 plasser opp bare siden i går. Fortsetter jeg i denne farten så er det jeg som er på toppen av lista om 10 dager, altså 31. januar. Er ikke det den dagen han har tenkt å rusle opp den røde løperen og gjøre rent bord på Vixen?

Men altså tilbake til Kokkejævel og hans innbilte påvirkningsmakt. For i sitt innlegg i går ettermiddag hevder han at i “følge kilder nær regjeringen” er det han å blogginnlegg hans her om dagen som var utslagsgivende for at Frp trakk seg ut av regjeringa. Snakk om et litt oppblåst ego, selv til Kokkesnobben å være.

For vet dere hva? Jeg tviler på at Siv Jensen eller andre regjeringsmedlemmer leser bloggen til Kokkejævel, eller bloggen min for den saks skyld.  Og skulle de slumpe til å sveive innom en og annen blogg, tror jeg ikke det de leser der et avgjørende for om de blir i regjering eller ikke.

Ser dere bildet øverst på innlegget?  På lerretet er et kjent motiv. Eidsvoldsmenne fra 1814.  Da snakker du politisk påvirkningsmakt da! Men jeg våger å påstå at jeg, halvgamle, helfeite kjerringa har mer politisk påvirkningsmakt enn det en litt selvhøytidelig kokk oppe i Alta har. For se litt mer på bildet. Dette er hentet fra valgkampen forrige høst. Stedet er Eidsvollsenteret rett ved den historiske Eidsvollsbygningen.  Og der var jeg. Ikke for å sitte på en av stolene i salen, men for å sitte der oppe i panelet for å debattere sosialpolitikk i storfylket Viken. På Eidsvoll, en drøy times kjøring fra Hønefoss hvor jeg hører hjemme.

Jeg ønsker å være med på å styre samfunnsutviklingen i den retningen jeg mener er riktig. Jeg ønsker å ha påvirkningsmuligheter på de politiske beslutninger som blir tatt, først og fremst lokalt, men også mer sentralt. Det gjør jeg ikke ved å skrive blogg eller leke såkalt “Influenser”.  Det gjør jeg ved å arbeide politisk, stille til valg, være en tydelig stemme. På den måten har jeg fått tillitt til å sitte i kommunestyret de neste fire årene, til å sitte i Hovedutvalget for Helse, Omsorg og Velferd i fire år til, slik jeg har gjort de 8 siste. Og til å være vara til fylkestinget i Viken.

Jeg deltok på Rødt sitt landsmøte i 2019, og i 2017 og har derfor vært med å vedta, og derav påvirkning på, hvordan Rødt sitt arbeidsprogram så vel som prinsipprogram er.  Så ja, selv om jeg er en liten og muligens ubetydelig stemme i et parti så vidt over sperregrensa, så mener jeg at jeg har større påvirkningsmulighet på samfunnsutviklingen enn det en influenser har. Uavhengig av hvor mange Vixen-nominasjoner denne influrnseren har.

At enkelte tror at et blogginnlegg kan velte en regjering, slik Kokkejævel hevder i innlegget sitt, eller at en enslig Influenser kan sette en ny standard for norsk politikk slik Sophie Elise påstår at hun skal i sitt nest siste blogginnlegg.  Ja, da tror jeg de har litt vel store tanker om egen makt.

Så Kokkejævel. Jeg tror du kan spare Erna for dine råd om så vell gratis tannlege som blokkfløytespill. Du skjønner å gi goder til de som ikke har noe er ikke Høyrepolitikk. Og det å utstyre hver skoleelev med blokkfløyte er en kostnad så stor at den vil føre til massive skolenedleggelser i samtlige kommuner så sultefora som kommunene er under denne regjeringa. Men stemmer mange nok på Rødt ved neste stortingsvalg, skal dere se det blir fra tid tannlegebehandling. Det har vi i programmet vårt. Det der med blokkfløyte derimot, er ikke en kampsak for Rødt. Og jeg tror ikke jeg skal kjempe for at det skal bli det heller. Korps i skole, hvor alle på et visst trinn får undervisning i å spille et instrument er mer i min stil, og det har jeg vært med å stemt for at skal innføres i vår kommune.

Når det kommer til storpolitikk, fred i verden, USA og Iran og slikt, melder jeg pass. Her har jeg ingen tro på at jeg har noen som helst innvirkning. Det har garantert ikke Kokkejævel heller. Tror ikke de gutta der forstår norsk, og jeg har så langt ikke sett noen innlegg fra kokken hverken på arabisk eller amerikansk.

Nei, Kokkejævel. Hold deg til blogginga du, så skal jeg ta meg av politikken!

(Ps. Til de som tror jeg tok Kokkejævel bokstavelig, vel så dum er selv ikke jeg….)

 

 

5 kommentarer
    1. Det ble delt ut gratis blokkfløyte til odel og eie til alle elever på barneskolen i min tid. Det var helt for jæv*** å sitte og blåse bl.a. “Lisa gikk til skolen” i musikktimene! Alle 28 elevene på en gang. Skingrende lyder der det alltid var noen som gjorde feil eller ikke fikk til tonen.
      Nei til blokkfløyter!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg