Kommunenes nest mest usympatiske politiker

I går skrev jeg et leserinnlegg til lokalavisen. jeg måtte jo fått gitt uttrykk for at jeg ikke vil i saksøke staten. Det gjelder å få befolkningen til å forstå at ikke alle politikerne er like korttenkte.
En bekjent av meg delte leserinnlegget på Fb.  Sånt er hyggelig, og det setter jeg pris på. Og ja, jeg har fått mange hyggelige tilbakemeldinger på leserinnlegget. Det gleder meg. Da er det mange som tenker som meg.

I kommentarfeltet til den bekjente som delte innlegget dukket denne kommentaren opp.

Har hun vettet i behold? Kommunens nest mest usympatiske politiker. Hun er imot absolutt alt, som Rødt er.

Dette er bare en del av kommentaren. Resten gikk på at jeg visstnok var i mot Ringeriksbanen (noe jeg ikke er) og så var det fordommer mot det politiske partiet jeg tilhører.
Men det var denne setningen jeg bey meg merke i og ønsker å dele noen tanker med dere om.

Kommunens nest mest usympatiske politiker.

Som politiker er jeg blitt ganske herdet, og slikt går faktisk ikke særlig inn på meg. Men jeg ble litt nysgjerrig.  Så jeg kommenterte kommentaren med følgende kommentar:

litt nysgjerrig på hvilken politiker som er den mest usympatiske i kommunen…

Mulig det ikke var helt pent av meg, men jeg klarte ikke å la være. Jeg mener og at jeg og fikk vist denne som kommenterte at jeg hadde sett kommentaren hennes og hennes syn på meg. Og at jeg med mitt litt humoristiske spørsmål viste at jeg tok det pent. Jeg mener, jeg kunne fort blitt krenka av en slik uttalelse hvis jeg hadde det for vane.
Jeg fikk raskt svar, men jeg ble ikke noe klokere. Jeg skulle få vite det når det var aktuelt. Så jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet.

Jeg slutter aldri å forundre meg over hva voksne mennesker med høy utdanning klarer å lire av seg i et kommentarfelt, og det under fullt navn.

 

6 kommentarer
    1. Politikk på nye høyder her ja, noen skriver rett fra levra..
      En liste er en liste og ikke dårlig å være to på lista ..
      Hvem topper mon tro? Du får hive deg rundt og finne svaret..

    2. Veldig bra innlegg du hadde i avisa! 👍 Jeg så kommentaren jeg også, siden jeg er venn med hun som delte innlegget og var enig med deg. Jeg kjenner ikke hun som kommenterte, men har bl.a. fått med meg at hun ønsker høyhuset velkommen. Greit å være uenige i politikken, men ikke greit å angripe deg som person! 😠

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg