Krig på blogg Kokkejævel vs Kjerringtanker….

Tidligere i dag skrev jeg det vanlige innlegget mitt hvor jeg lot bloggeren på toppen av lista få unngjelde.  Denne gangen var det, som så mange ganger før, Kokkejævel.  Jeg insinuerte vel muligens at han var både spekulativ og beregnende, eller flink. som det heter på bloggspråket, og plutselig glødet kommentarfeltet mitt.  Det innlegget kan du lese her .
Da jeg oppdaget at selveste Kokkejævel hadde lagt inn hele to kommentarer, som muligens kunne tyde på at jeg hadde tråkket på noen ømme tær,  ble jeg litt betenkt.  Jeg er gift med en kokk.  Jeg vet at de kan ha svære kniver, kjøttøkser og mere til Ofte behendig samlet i store kofferter.   Glad det er et visst stykke mellom Alta og Hønefoss…..

Så fordi jeg er både beregnende og spekulativ, fikk jeg raskt ideen om å fremstille dette som en bloggkrig.  Ikke noe gir mer klikk enn en krig på blogg.  Og en krig mellom Kjerringtanker og Kokkejævel, han hun kan takke for at hun nå er rundt midten av bloggtoppen og ikke helt i bunn,  ja det gir klikk. Spesielt på en litt grå november søndag.

Jeg forsøkte uten hell og overtale Gamle Gubben Grå til å ta på seg Kokkeuniformen. Du vet svart og hvit rutete bukse, sånn dobbelknept kokkejakke med svarte knapper, et lite forkle, unnskyld, jeg mener forstykke og kokkehatt. I kledd dette antrekket skulle han så ta å løpe rundt i snøen på plena mens han veiva med den store kjøttøksa vår.  Det ville gitt meg den mest fantastiske, og ikke minst spekulative illustrasjon til dette innlegget.
Han nektet.  Og siden det tross alt er farsdag og vi har naboer, insisterte jeg ikke for mye….
Men det bildet ville sammen med denne tittelen garantert ført meg til toppen av bloggtoppen.

Og ja, selvsagt er jeg spekulativ. Kommer ikke opp på toppen av lista uten å være det…

 

5 kommentarer
    1. Værmelding: Det snør som et helv*** her. Det skal ikke snø på denne årstiden her jeg bor.
      ( Ellers glor jeg her mens dere kvesser kjøttøkser og sånt. Jeg har forresten en koffert med diverse skarpe kjøkkenkniver, og det uten å være kokk. Si fra om dere trenger den)

    2. Kjerringtanker og kokkejævel – dåkk e de bloggan eg læs først, kver eineste dag ❤️ Ærlig, humoristisk, sårt og med snert. Akkurat det som ska tell førr å fang iallefall meg 😊👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg