Leies til vanns i en papirhyssing……

Noen mennesker er så lettlurte eller naive at de kan “leies til vanns i en papirhyssing” som de gamle pleide å si.   I går fikk jeg følelsen av at noen mente jeg var så naiv.
Hvor feil kan man ta?

Når jeg får følelsen av at noen forsøker å instruere meg hva jeg skal si og mene i en bestemt sak, da blir jeg irritert,.  Eller ikke bare irritert, jeg blir ganske så sint.  Sint, men og litt forundret. For når ga jeg signaler om at jeg er dum og naiv og lett å lede?
Vedkommende kjenner meg ikke så godt, har bare sett den litt rolige slitne meg, men likevel – er det det inntrykket jeg gir utad? Da må det skjerpings til. Skjerpings, eller kanskje jeg bare skal finne på noe annet å fordrive tiden min med, nupereller for eksempel, eller sminke, eller trening….  Alle forslagene ville bety en virkelig stor endring av min personlighet.

Så, siden fb spurte hva jeg tenkte like etterpå skrev jeg påstatusen min der:

Jeg liker svært dårlig å bli fortalt hva jeg skal si eller mene.

Jeg tenkte jeg skulle sjekke om det var mange andre som så på meg som naiv og lett å manipulere.  Responsen lot ikke vente på seg.

Vel, jeg fikk underholdt folka.  Det ble 15 kommentarer, og det virker som samtlige klarer å tenke seg hvor forb… jeg er over at noen har forsøkt å instruere meg.   Det var mange latterfjes å spore i de kommentarene…

Jeg kunne puste lettet ut.  Det virker som om folk heldigvis ikke ser på meg som en de kan styre, og den som var så dum vil snart få erfare det samme…

2 kommentarer
    1. Jeg kjenner deg jo ikke SÅ godt, men jeg har veldig på følelsen at du er en person med bein i både nese og andre steder. Absolutt ikke en man forteller noe som helst. En med masse meninger helt på egen hånd, og som gjerne diskuterer for å få andre overbevist om eget syn. Jeg har sett den siden. Men jeg har også sett den siden som er gørr sliten til jul, og som jeg trenger “å bli fortalt” at hun må passe på seg selv og roe ned. Ikke tror jeg hun hørte på MINE formaninger men 😀 he-he

      1. Joda Frodith, jeg hørte hva du sa – og jeg hadde mye fri i jula,
        Men jeg er ikke så flink til å ta vare på meg selv. Ellers er jeg nok ei med sterke meninger om mangt og meget og ikke redd for en debatt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg