Livet er en lang fest……

Når man følger disse toppbloggerne, Isabell Raad ikke minst, får man inntrykk av at livet er en lang fest.  Dagene går i ett med festing og restaurantbesøk avbrutt av litt egenpleie og shopping.

Jeg sitter her ved spisebordet og spør meg om de aldri blir slitne, ikke fyllesjuke, bare slitne?  Om ikke de møter veggen, føler seg utbrent?
Men de er unge,.  Klarer sikkert det hektiske livet en stund til.
Og de har ikke de merbelastningene mange av oss andre har.  Tidsklemme, barn som blir syke, barn som må huske å ha med pølser og tørre sokker, barnehagedresser som må vaskes, barn og ungdom som må kjøres, hentes bringes, håndballkamper, korps og kakelotteri, gamle foreldre eller økonomiske bekymringer.

Jeg har hvilt meg hele helga.  Ladet tomme batterier etter å ha hatt 24 timer i Oslo i slutten av forrige uke.
Tok et par timer på stand på torget på lørdag, men det er egentlig bare kos.
Jeg føler meg langt fra uthvilt.  Har hodepine og stive nakkemuskler.
Etter planen skal jeg være på et hotell i nærheten av Gardemoen om 6 timer.
Mer forberedelser til årets lønnsoppgjør.
Nytt døgn på hotell.

Vet jeg presser meg selv litt vel mye akkurat nå.
Men jeg må prøve å fylle arbeidsoppgavene til den 30 % stillingen jeg ikke er sykemeldt fra.
Denne uka betyr det to halve dager på Gardemoen avbrutt med en god middag og en natt på hotell, – og et kort møte i Drammen på onsdag.

Det går sikkert greit

4 kommentarer
    1. Helt sant! Bra at du forteller hvordan et virkelig liv kan være 😉 Det kan være at de “rosa” bare skriver om det positive. Men hvis vi er skikkelige bloggere bør vi vel velge å skrive litt om alt ved livet, både positivt og negativt? Men vi bloggere er ikke en ensartet gruppe. Og bra er vel det….Ha en fin dag 🙂

    2. De har det nok ikke alltid så greit disse rosabloggerne heller, men ikke alle har mot til å fortelle om det. Synd det, for mange unge jenter som leser disse bloggene får et helt feil inntrykk. Dessuten er det, som du sier, at livet byr på flere utfordringer etterhvert. Håper du får tid til litt avslapping mellom slagene, og en massasjetime iblant hjelper på. Finnes sikkert noen flinke i Hønefoss også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg