Livet er ikke lett…

Det regner ute. Ikke noe lett sommerregn. Ikke bare en liten byge. Yr sier det skal regne i 7 timer til.
Det er spådd snø i fjellet.  Snø og kuldegrader. Muligens ikke like mye snø som på dette bildet, men man vet jo aldri.
Allan leder stort vår vennskapelige kappestrid mot toppen, for mens han i dag troner på en andre plass går det stadig nedover med kjerringa. Det ser ut som om folk er mer opptatt av å lese om dingsebomser enn underbuksene til døde statsministere, forstå det den som kan.

Det føles virkelig som om verden ikke er på min side. Jeg sukker tungt. Kaster et oppgitt blikk i retning Gamle Gubben Grå for å få litt trøst, og ser i sidesynet Kidd gjøre seg klar til å sette seg i hockey og drite på det persiske teppet (kjøpt på Rusta).
Vel, hund blir dratt med ut i regnet raskt som bare f….  Siden jeg var påkledd og Gubben i pysj  er det ikke vanskelig å tenke seg til hvem som fikk den oppgaven.

Vel hunden har fått gjort sitt der ute i regnet og denne kjerringa har blitt sånn rimelig tørr igjen etter den raske morgenturen. Jeg lager meg en stor kopp varm te, tuller et pledd rundt skuldrene og setter meg godt til rette foran tastaturet. Litt egentid ved tastaturet. Skrive og kose meg. Hva har bloggeren over meg på lista skrevet om i sitt siste innlegg? Hva skal jeg sitte og reflektere over i dag?

Verden er virkelig mot meg.
Jeg skal sitte og reflektere over flesk og duppe, skinnstekt hyse og hestebiff. Kort sagt det samme innlegget som jeg reflekterte over i går.

Melanogrammus aeglefinus kalles  både hyse og kolje leser jeg, og prøver å bevege meg litt utenfor matboksen.

Faen i helvete!! ropes det ute i gangen. Gamle Gubben Grå, eller nærmere sagt foten hans, har funnet en hundedritt den stakkars gamle hunden tydeligvis har lagt fra seg i en mørk del av gangen uten at jeg har fått det med meg.
Satan i helvete fortsetter det der ute i gangen. Når Gamle Gubben Grå er i det rette humøret er det lett å glemme at han egentlig er en fyr fra Oslo beste vest oppvokst i en villa i Ullevål Havenisseby. Han banner jo som en voksen bryggesjauer fra en gråbeinsgård på Kampen.

Jeg lar hyse være hyse, og tar med meg tørkerull, spray og søppelpose for å komme den stakkars bryggesjaueren til unnsetning. Får liksom ikke ro og fred til å konsentrere meg om skrivingen likevel.

Teen begynner å bli kald.
Hysen beiter ved å søke etter byttedyr med munnen nede i bunnsubstratet leser jeg.
Det småbannes fremdeles der ute i gangen, og det persiske teppet, fremdeles kjøpt på Rusta blir lempet ut i regnet. Jeg tenker i mitt stille sinn at det kanskje var greit at det var tøffelen til Gamle Gubben Grå og ikke munnen som søkte nede i bunnsubstratet der ute i gangen…..

Sorry folkens, jeg klarer ikke helt å konsentrere meg om hysefangst og  fiskens levevilkår akkurat nå. Vi tar det en annen gang, ok? Jeg tror jeg heller skal prioritere å lage en skikkelig stor kopp kaffe til Gamle Gubben Grå. Av småbanninga som nå har forflyttet seg fra gangen til soverommet, regner med at han er i ferd med å kle seg, virker det som om han føler at dette er en ordentlig drittdag og trenger kaffe, gjerne dobbel dose.

8 kommentarer
    1. Så herlig! 😂 🤣 En hektisk morgen i Drømmehuset skjønner jeg! 😂 Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i fisk, men husker vi hadde røkt kolje innimellom og det var veldig godt! Jeg er ikke så glad i varmen som har vært, så koser meg med kjøligere vær og regn, – bra for alt som spirer og gror. Ønsker både deg og bryggesjauern en fin dag! 😀

      1. Fisk er greit det, røkt kolje hadde vi sjelden. Vi fiska jo selv inne på skauen. Lite med kolje der….
        Jeg er heller ikke glad i for mye varme og ja, det gjør godt for alt som gror med en regnværsdag. Men morgentur litt lett påkledd i regn… Vel, da kan det godt være opphold i det minste.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg