Lørdagen ble brukt til restitusjon…….

Så deilig å være hjemme. Våkne i sin egen seng, med Charlie Chihuahua tett inn til ryggen.  Ha god tid til bloggskriving uten å se på klokka. Labbe den vanlige morgenrunden rundt boligfeltet med Charlie Chihuahua. Lørdag!

Jada lørdag betyr og vasking av gulv og shining av Drømmehuset, men det var mye mindre som skulle til i dag enn forrige helg. Ingen grinete kjerring, og når kjerringa er blid er Gamle Gubben Grå fornøyd.

Datteren  ringte, og vi fikk oss en god,  lang prat. Viktig å sette av tid til slikt i helgene.

Vi dro etterhvert til byen. Jeg måtte ha påfyll av treningstøy. Eller supplering heter det vel. Noen ekstra topper og en treninstights til. Ja du leste riktig. Treningstights. De er jo gode å gå i når man ikke trener og.

Når vi er i byen på lørdager er det alltid en tur på kafé. Så også i dag. Og der, der gikk vi på en smell. For mens vi pleier å ta til takke med kaffe-latte og et kakestykke eller en baguett eller noe slikt lot vi oss i dag friste til Dagens rett på Gjestegården.

Hjortefilet med selleri og gratinerte poteter. Det var utrolig godt!  Etterpå ble det iskrem, og kaffe-latte til dessert. Skal si jeg ble god og mett!

Etter en tur innom en matbutikk bar det hjem, og jeg gjorde vel ikke så mye mer fornuftig i løpet av lørdagen.  Lå for det meste å sløva på sofaen.

Gamle Gubben Grå varmet noen kyllingvinger til kvelds. Yngste Sønn hadde ikke vært med til byen, og burde jo få litt mat han og.  Jeg bevilget meg og et lite glass rødvin.  Det er jo helg.

Lurer forresten på om jeg skal fortsette med å reise bort hele uka, også etter at oppholdet på treningsleiren er over. For I går kjøpte Gamle Gubben Grå roser til meg sånn bare helt ute av det blå. Det tror jeg ikke har skjedd før i løpet av de 32 årene vi har vært sammen..

(Ok, jeg vet at de var på salg på Coop, men likrvel).

 

10 kommentarer

Siste innlegg